Finnair fortsätter växa till Asien – trots askan

2010 05 17 Under perioden januari till april i år ökade Finnairs trafik till Asien med sju procent jämfört med samma period förra året. Detta trots ett minus på sex procent i april månad på grund av vulkanaskan från Eyjafjallajökull.Finnairs Sverigechef Matias Sarkkinen säger att det är anmärkningsvärt att Asien fortfarande ligger på plus efter allt som hänt:– Att raset inte blev värre beror på att vi lyckades få igång flygen till Fjärran Östern i snabbare takt än till övriga marknader. Före vulkanutbrottet var vi inne i en mycket positiv spiral försäljningsmässigt. Förbokningsläget från idag och 16 veckor framåt ser mycket bra ut. Vi har en stark produkt och fortsätter att ta marknadsandelar i norra Europa.Finnairs båda draglok just nu är kombinationen Shanghai och Världsutställningen, dit det öppnats en veritabel luftbro från Helsingfors med dagliga nonstopflyg.

Prova Finnairs nya Business Class till Asien och New York!

2010 05 17 Finnair flyger idag med Europas i särklass yngsta tvåmotoriga långdistansplan Airbus A330-300 till Asien. Medelåldern är endast elva månader. Ombord finns branschens modernaste Business Class. Exempelvis kan sätena fällas ner i absolut horisontalt läge. Full flat är lika med bättre sömn.Missa inte våra erbjudanden till följande destinationer från Stockholm och Göteborg. Frånpriser inklusive skatter: Peking 21730 kr, Delhi 20800 kr, Hongkong 21 980 kr, Nagoya 31230 kr, New York 23100 kr, Osaka 27250 kr, Seoul 30100 kr, Shanghai 26500 kr och Tokyo 24700 kr. Boka via Finnair hemsida eller hos din resebyrå. Jag vill boka och veta mer>>

Finnair Plus hotell: ANA InterContinental Tokyo först med Club Lounge

2010 05 17 ANA InterContinental Tokyo är partner i Finnairs lojalitetsprogram Finnair Plus. Du som väljer att checka in här kan tjäna värdefulla bonuspoäng på ditt boende, vilka kan växlas in mot exempelvis nya flygbiljetter. Ett skäl till att boka rum på ANA InterContinental Tokyo är deras nya exklusiva Club Lounge. Club InterContinental på 35:e våningen med magnifik utsikt över centrala Tokyo.
Rachel Grier är hotellets marknadschef:– Club InterContinental är ett koncept som innebär mervärde för våra gäster. När de bokar ett clubrum innebär det tillgång till extra service i loungen - från morgon till kväll. Allt från frukost och konferensrum till champagne som avslutning på dagen.– Vi ser en klar tillväxt av gäster från de nordiska länderna, som idag står för cirka två procent av vår omsättning. Finnairs dagliga flygningar till Tokyo är en starkt bidragande faktor till att fler väljer vårt hotell.
ANA Intercontinental, som ingår i IHG-Group, ligger i hjärtat av Tokyo nära till Ginza shopping, Imperial Palace, Mori Art Museum och Financial District. Ett perfekt hotell för både turister och affärsresenärer.

Jag vill veta mer om ANA Intercontinental Tokyo>>

Just–nu–priser med Finnair
2010 05 17 Nu kan du flyga billigare till Asien med Finnair med smidiga förbindelser från Stockholm, och Göteborg via Helsingfors. Frånpriser inklusive skatter från Stockholm och Göteborg vid bokning via Finnairs hemsida finnair.se eller hos din resebyrå: Shanghai 7440 kr, Peking 6240 kr och Hongkong 6870 kr.

• Flygtrafik