Nytt lyft för Finnairs trafik till Indien

Finnair ångar på med oförminskad styrka till Delhi i Indien. Under juni månad i år ökade trafiken med närmare sju procent jämfört med samma månad förra året. Finnair flyger dagligen från Helsingfors med världens mest bränslesnåla långdistansplan i sin storleksklass - tvåmotoriga Airbus A330-300.

Alltid med Business class och ekonomiklass samt med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Norrköping och Köpenhamn. Ett jubileum värt att fira är också att det är exakt ett år sedan Finnair började flyga till Terminal 3, bilden, på Delhi flygplats. Det är världens modernaste och den tredje största. Terminal 3 erbjuder en av världens högst rankade lounger - Kingfisher Lounge. Här kan alla som flyger i Finnairs Business class, eller är nivåmedlemmar i någon av Finnairs och Oneworlds lojalitetsprogram pusta ut. En ytterst välutrustad bar och buffé i kombination med en äkta japansk Teppaniyaki-grill ger högsta betyg.

Finnair snabbast från Skellefteå till Helsingfors

Den 1 augusti i år bryter Finnair ett nio år långt uppehåll i förbindelserna mellan Skellefteå och Helsingfors. Då startar bolaget en ny linje via Karleby-Jakobstad till den finländska huvudstaden tre gånger i veckan. Under augusti blir det tre flyg i veckan och från september fyra gånger per vecka. Flygtiden till Helsingfors blir endast två timmar med ett stopp. Linjen flygs av Finnairs partner Finncomm som använder klimatanpassade ATR propellerplan. Linjen öppnar upp för Finnairs tio destinationer i Asien och är därmed den snabbaste vägen till Peking, Shanghai, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi och Singapore.

Allt fler äter först och sover hela vägen till Asien

Finnair satsning på "Ät först sov sedan" attraherar allt fler som flyger i Business class till Hongkong med avgångstid 23.45 från Helsingfors flygplats. Det beror på att resenärer i Business Class och/eller nivåmedlemmar i någon av Finnairs och Oneworlds lojalitetsprogram kan snjuta av en välsmakande buffé från klockan 21.00 i Finnair Via Lounge i Terminal 2 "Asienterminalen"! Den som missar buffén serveras en måltid ombord under flygningen. Erbjudandet gäller också på Finnairs flyg till Bangkok som avgår 23.40 varje dag.

Checka in på Finnair redan i Stockholms city

Allt fler av Finnairs passagerare checkar numera in i Arlanda-Express vänthall på Centralstationen samt i Cityterminalen i Stockholm. Det sparar mycket tid och innebär en betydligt smidigare incheckning genom att resenären får både boardingkort och bagagetaggar redan i Stockholm. När de kommer till Arlanda kan de i lugn och ro lämna väskan vid bagageinlämningen och gå direkt till säkerhetskontrollen. När du har en timme över på Helsingfors flygplats Titta in på restaurang Fly Inn i Panorama Lounge ovanför gate 27. Loungen är öppen för alla passagerare och har en fantastisk utsikt mot flygfältet. Högre än så här kommer du inte i terminalen.

• Flygtrafik