Tony Gustavsson och Alexander Sjöberg, Råbergs Bil i Kalmar.

First Stop återintar Kalmar

Råbergs Bil i Karlskrona har länge varit medlem i First Stop nätverket och nu har även deras verkstad i Kalmar blivit medlemmar. Verkstaden har bevakat möjligheterna att kunna få ingå i kedjan under en tid och fick nu chansen att göra slag i saken.

- Kalmar är en marknad där vi gärna ser att vi finns etablerade med en First Stopverkstad, intygar Jörgen Svarén försäljnings- och marknadschef på First Stop Sverige. Nu vid årsskiftet gavs det utrymme och vi är verkligen glada att kunna välkomna ännu en verkstad från en stor koncern som väljer att utvecklas tillsammans med oss. Det är ett fint kvitto när våra nöjda medlemsverkstäder växer och blir fler inom sina koncerner, fortsätter Jörgen.

Råbergs Bil tillhör Fordkoncernen, men vill i och med medlemskapet i First Stop även locka bilägare av andra bilmärken.

- Att ingå i en rikstäckande kedja ger oss helt andra möjligheter att synas på marknaden, menar Tony Gustavsson reservdelschef på Råbergs Bil i Kalmar. Vi kan nu ta del av centrala insatser som genomförs av First Stopkedjan och det öppnar förhoppningsvis dörrarna mot nya kunder inom segmentet personbilar och lätta lastbilar som är våra kundgrupper, berättar Tony vidare.

Råbergs byggde ifjol en ny bilhall i Kalmar och kan nu även erbjuda en däckverkstad med däckhotell till alla intresserade bilägare oavsett märke.

Kategorier

First Stop är en franchisekedja med medlemmar över hela Sverige. Nätverket är paneuropeiskt och består av däckverkstäder med många års professionell erfarenhet. I dagsläget har vi 2 500 servicecenter i 25 länder över hela Europa. Drivkraften för vår imponerande tillväxt har hela tiden varit en och samma ambition: att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara service, produkter och rådgivning när det gäller däck och bilar.

Jörgen Svarén

Presskontakt Försäljnings- och marknadschef First Stop Sverige 070-5885829

Välkommen till ett av Europas största nätverk av däckverkstäder. Vårt mål är att erbjuda oslagbar service när det gäller däck och bilar.

First Stop är ett paneuropeiskt nätverk av däckverkstäder med många års professionell erfarenhet. I dagsläget har vi 2 500 servicecenter i 25 länder över hela Europa. Drivkraften för vår imponerande tillväxt har hela tiden varit en och samma ambition: att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara service, produkter och rådgivning när det gäller däck och bilar.

First Stop Sverige AB
Sjögatan 23