Mat-Tina Nordström gästspelade på First Stops konferens och minimässa

First Stop bjöd in till digital konferens och minimässa

Digitaliseringen skapar nya förutsättningar att träffas. First Stop ställde därför om istället för in och anordnade sin årliga konferens och minimässa med verkstäder och leverantörer digitalt via plattformen VOYD.

- Våra årliga event brukar vara mycket uppskattade och ett bra tillfälle att kunna träffas då våra verkstäder annars finns spridda över hela vårt avlånga land, informerar Jörgen Svarén Sverigechef på First Stop. Våra samarbetsleverantörer behöver också få visa upp nya produkter och informera om nyheter inför kommande säsong så verkstäderna alltid kan erbjuda kunderna det senaste på marknaden.

Pandemins restriktioner gör det extra svårt för alla säljare runt om i Sverige och tillfällena att kunna få visa upp sina produkter har begränsats betydligt.

- Nu när de traditionella mässorna lyser med sin frånvaro står vi leverantörer inför stora utmaningar. Mässorna är våra naturliga träffplatser för att visa nyheter, träffa kunder och knyta viktiga kontakter. First Stop initiativ med sin digitala konferens och minimässa är helt rätt i tiden. Vi är verkligen glada att vi fick chansen att träffa verkstäderna på detta sätt i år och att First Stop vågade satsa på det här konceptet, berättar Fredrik Adlerstam försäljningschef personbilsdäck på Bridgestone Sverige AB.

Konferenser och mässor brukar alltid även ha inslag av underhållning och den chansen tog First Stop givetvis fasta på. Ingen mindre än ”Mat-Tina” Nordström var dragplåstret som bjöd deltagarna på värdefulla tips och recept nu inför sommaren. Ett mycket uppskattat inslag och en härlig inledning på sommaren och hemestrandet som hägrar.