Magnus Kurberg, Taxameterteknik i Gävle och Conny Karlsson, First Stop.

Taxameterteknik i Gävle väljer First Stops nätverk

First Stop stärker sin närvaro i södra Norrland när Taxameterteknik i Gävle går med i kedjan.

Styrkan av att tillhöra ett nätverk och fördelarna som det innebär var avgörande för att Taxameterteknik i Gävle skulle ta steget och bli medlem i First Stop.

- Jag var nyfiken på First Stopkedjan och såg att dom inte fanns representerade i Gävle. Jag såg då vår chans att bli deras verkstad här, berättar Magnus Kurberg ägare till företaget. Redan efter det första mötet med deras representant kände jag att det här var helt rätt kedja för mitt företag. Genom medlemskapet får vi värdefull tillgång till såväl system som avtal som möjliggöra för vår expansion, fortsätter Magnus. Vill man breda sin verksamhet och växa är det nästan en förutsättning att ha ett väletablerat nätverk i ryggen som kan guida oss på vägen. Vårt företag har funnits ända sedan 2010 och mestadels haft företagskunder, men vi känner nu att vi vill komma in mer på den privata marknaden och då var det här rätt steg att ta för oss för att kunna utveckla oss vidare. Den privata marknaden innebär också att vi vill nå den yngre generationen och där kan First Stop vara till stor hjälp.

- Vi har byggt en webshop med både Onlineförsäljning av däck och ett bokningssystem för däckskifte och andra typer av service och tjänster, berättar Jörgen Svarén ansvarig för First Stop Sverige. Just vår Onlinelösning är ett mycket bra verktyg för Taxameterteknik när man nu vill etablera sig och erbjuda sina tjänster till privatkunderna, intygar Jörgen.

Att bredda verksamheten och ha fler ben att stå på innebär ofta även förändrade lokalbehov för att få så optimala förutsättningar som möjligt.

- Vi befinner oss just nu i precis det läget, intygar Magnus. Vi är idag 3 anställda och börjar bli trångbodda så vi tittar efter nya lokaler. Att växa inom däcksegmentet kräver större ytor så det är en prioriterad fråga för oss.

Taxameterteknik ser en stor potential i att kunna erbjuda sina redan befintliga kunder utökad hjälp och service inom däckrelaterade tjänster och hoppas nu att medlemskapet i First Stop ska lägga grunden för den utvecklingen.