Hela världen runt med Rörstrand & Filippa K

Mode handlar till stor del om att blanda stilar och bryta mönster. Som när det skandinaviskt stilrena hos Filippa K möter exotiska influenser. Ännu mer spännande blir det när gränsen mellan kläder och porslin sakta men säkert börjar suddas ut.

Aborigin är 2013:s edition från Rörstrands porslinsserie i samarbete med Filippa K. Serien innehåller mugg, skål och assiett i sedvanligt grafiskt svart/vitt Filippa K manér. Återigen har inspirationen hämtats från hantverk världen över. Aborigin hyllar Australiens ursprungsbefolkning och deras tradition av dot painting. Ett myller av svartvita prickar där varje motiv berättar sin egen historia.

Alla delar i serien är gjorda för att kunna mixas och matchas, inte bara med varandra utan även med tidigare mönster och dekorer i sortimentet. Den vackra dekoren gör att du lika gärna kan använda den till vardags som till fest.

Det enda du inte kan göra är att vänta för länge. Aborigin säljs bara under 2013. Nästa gång kommer vi tillsammans med Filippa K att hämta inspiration från någon annan del av världen.

Mugg
31 cl, 2-pack, rek utpris 299 kr

Skål
40 cl, rek utpris 179 kr