Pressmeddelande -

Världsunika Volkswagen Golfarena i Halmstad har öppnat! Life Fitness är samarbetspartner och levererar gymutrustningen!

Den 8 juli öppnade en speciell golfanläggning i Halmstad, Volkswagen Golfarena. En golfarena som erbjuder träningsmöjligheter för golf och styrketräning med de absolut bästa förutsättningarna. Förutsättningar du inte finner någon annanstans i världen. Range, green, grästee, svingstudios och träningsutrustning med mera – alla leverantörer och material är noggrant utvalda där toppkvalitet hela tiden varit ett utgångsläge. På Volkswagen Golfarena tränar du så likt en tävlingssituation det bara går, på alla ytor.

Volkswagen Golfarena i Halmstad har äntligen öppnat. Golfarenan är utformad för alla golfare - elit till motionär, men även för den som bara delar passionen och engagemanget för idrott i allmänhet. De har anammat det bästa i träningsväg och samlat allt på samma plats. Inget liknande finner du någon annanstans i världen.

Helhetssyn på träning alltmer vanligt på golfanläggningar
Vi på Life Fitness har ett tätt samarbete med Golfarenan och är stolta att kunna vara med och erbjuda toppträning på denna unika anläggning. Vi är glada över att se hur golfanläggningar mer och mer ser till helheten och därmed även erbjuder sina medlemmar styrketräning som är ett viktigt komplement till golfträning om du både vill må bra samtidigt som du vill utvecklas och bli en duktig golfspelare. Tillsammans har vi utformat gymlokalen som möjliggör konditionsträning, styrketräning med styrda maskiner samt avancerad funktionell träning med fria vikter. Utöver individuell träning satsar Golfarenan stort på personlig träning och gruppass, exempelvis "Fit for Golf" och "Core Stability".

Jonas Axelsson på Life Fitness säger:

Vi ville få en bra variation av träningsmöjligheter på gymmet då det även ska locka utövare som inte är golfspelare. En genomtänkt uppsättning av träningsutrustning skapar en miljö som är både utmanande och glädjefylld.

Läs mer om vårt arbetssätt här och om hur vi jobbar med layout för gym för att skapa miljöer dit träningsutövare vill återkomma.

Träning i världsklass
På Volkswagen Golfarena kan du träna effektivt och bli en bättre golfare. Seriös golfträning innebär så mycket mer än att bara slå bollar. I huvudbyggnaden finns den senaste tekniska utvecklingen i multifunktionella träningslokaler för både sving-, slagträning och styrketräning.

Martin Siljegård, VD på Volkswagen Golfarena säger:

För att bli bra på golf måste man se till helheten. Det kräver att du har en bra grundfysik för att utförandet ska bli effektivt och speciellt mindre slitsamt för ryggen. Att träna för att orka träna är ett slitet uttryck som passar väldigt bra in i sammanhanget. Ska man leverera världsklass så gäller det alla områden, inte bara greener och utslagsplatser.

Mer information om Volkswagen Golfarena finner du på http://golfarenan.se/