Över 400 startande på premiärårets Copper Trail 7K!

KIA Fjällmaraton Årefjällen 2017

2 augusti – Copper Trail 7K

Copper Trail 7K är ännu ett nytt lopp inom KIA Fjällmaratonveckan. Med förmodligen de bästa oddsen i Sverige för att vinna en bil så lockades över 400 startande att springa från Åre torg och runt Totthummeln. Copper Trail 7K innebär sju kilometers löpning och imponerande 400 höjdmeter i riktigt teknisk terräng, så banan i sig utgör en utmaning för många. Efter målgång lottades en bil ut bland deltagarna. Den lyckliga vinnaren av bilen blev Birgitta Turesson Vestin från Kramfors.

Själva tävlingen vanns av Ola Nyberg på tiden 30 minuter och 38 sekunder. Damklassen vanns av Frida Hallquist på tiden 36 minuter och 42 sekunder.

Efter halva loppet bjöds en stor del av deltagarna på ett svalkande regnväder som höll sig hela vägen in i mål. Trots detta var det en otroligt välbesökt prisutdelning och det var tätt med glada, mer eller mindre utmattade folk på Åre torg. Copper Trail 7K personifierar Fjällmaratons vision om att alla ska kunna vara med och att fler ska upptäcka tjusningen med friluftssporter och uppleva glädjen med löpning i vår fantastiska fjällvärld.