Dubbelt så mycket trädgård och lantliv i årets Tuva & täppa

Tuva & Täppa Lördagen den 17 juni klockan 11–17.

Mat, odling, trädgård och kaféer lockar tusentals besökare till Fjärdhundraland, det lantliga besöksområdet mellan Stockholm, Uppsala och Västerås. Nu bjuder man in till en ny, utökad trädgårdsrunda – Tuva & Täppa. 37 platser deltar: trädgårdar, plantskolor och andra odlare, men här finns också allt från drejade humlebon till trädgårdsförkläden, vackra visningsträdgårdar, grönsaksodling, caféer och gårdsbutiker med trädgårdstema med mera.

Rundan visar upp landet i midsommarskrud, när naturen är som allra vackrast. Tuva & Täppa passar den som är intresserad av odling och trädgård, eller bara tycker om att njuta av naturen över en kopp kaffe.

2023 finns det deltagare i Västerås, Strängnäs, Sala, Heby, Uppsala, Enköping, Knivsta och Upplands-Bro - sammanlagt 37 ställen.

Mer information och alla deltagare finns här: https://www.fjardhundraland.se/tuva

Kontakt: Eva Gustafsson, ‭070-592 96 25‬, eva@hardworkingwoman.se.

• närproducerat
  • lokalproducerat
  • kaféer
  • trädgård

I Fjärdhundraland samlar vi bra upplevelser i en levande landsbygd med historia, naturupplevelser och spirande småföretagande: kaféer, boende, gårdsbutiker och mycket mer! Massor av mathantverk, natur, kultur – allt inom en timme från Stockholm, Uppsala och Västerås.