Världens lättaste Giraffe®

Världens lättaste Giraffe®

FLEX lanserar världens lättaste Giraffe® GE6 R och presenterar även ett snabbväxande 18V maskinsortiment

FLEX har glädjen att meddela lanseringen av den revolutionerande Giraffe® GE6 R. Denna nya Giraffe® är inte bara världens lättaste i sitt slag, den erbjuder också enastående prestanda och mångsidighet för professionella användare.

Med en imponerande vikt på endast 2,8 kg och ett flexibelt sliphuvud, tar GE6 R Giraffe® lätthet och manövrerbarhet till nya nivåer. Det kolfiberskaft som används ger både kraft och stabilitet till din arbetsinsats. Med kol är starkare än stål men lättare än aluminium, erbjuder det kolfiberskaftet i GE6 R den perfekta kombinationen av hållbarhet och viktminskning. Maskinen är också utformad för tyst drift och minimala vibrationer, vilket ger en förbättrad arbetsmiljö och precision. Dess inline-design ger optimal balans och ergonomi, medan det nya sliphuvudets form ger en oöverträffad flexibilitet, inklusive möjligheten att arbeta vertikalt i taket och nära väggen utan hinder.

"Vi är stolta över att introducera den nya Giraffe® GE6 R till marknaden," säger Roger Tordby. "Med dess banbrytande design och överlägsen prestanda, kommer den att revolutionera sättet professionella hanterar slipning och ytbearbetning."

FLEX fortsätter också att stärka sitt 18V maskinsortiment med flera spännande nyheter. Bland dessa finns tre små slipar - ORE 2-125 18-EC, OSE 2-125 18-EC och ODE 2-100 18-EC. Dessa småslipar erbjuder perfekt balans och frihet för användaren, med enkel batteridrift och möjlighet att kombinera med en smidig ryggdammsugare för en sladdlös arbetsupplevelse.

Inom metallverktyg presenterar FLEX också flera nya produkter. Plåtsaxen SHE16 18-EC C 18V erbjuder maximal flexibilitet och bekvämlighet för figurklippning och arbete med små radier. Nibblern KNE16 18.0-EC C 18V ger snabb och gnistfri stansning utan metalldamm i både platt och formad plåt. Dessutom lanserar företaget bandsågar i två storlekar, som erbjuder hög skärhastighet, verktygsfritt sågbladsbyte och inbyggd LED-belysning för bästa kontroll.

FLEX uppmärksammar också den imponerande vakuumlyften, VLP18.0 C Grabo, som har en hållkraft på upp till 130 kg och erbjuder säker och effektiv hantering av olika material.

För ytterligare information om FLEX och deras produktutbud, besök FLEX Scandinavias webbplats. www.flexscandinavia.se

Förhandsvisning och lansering kommer att äga rum på Nordbygg den 23-26 april, Stockholmsmässan i Älvsjö.

Besök oss på Nordbygg!

Monter B04:11, där vi kommer att vara redo att presentera och diskutera våra senaste produkter och lösningar med er.
23-26 april, Stockholmsmässan, Älvsjö.

Vi ser fram emot att träffa er!