Dogfood vann Årets Ekoboost på Fast Food Awards

Dogfood vann priset Årets ekoboost under gårdagens Fast Food Awards. Priset går till den aktör som har ökat sina ekologiska livsmedelsinköp mest under 2018.

Juryns motivering lyder "Dogfood har med ett nygammalt koncept revolutionerat snabbmatssegmentet. Förädlat en ursvensk ganska simpel rätt till lyxig snabbmat. Ekologiska råvaror av högsta kvalitet serveras snabbt och enkelt som fingermat. Med en medveten perfektion väljs bara det bästa bland råvaror. Vinnaren av Årets ekoboost strävar målinriktat mot en ökad andel ekologiskt och arbetet med att bli KRAV-märkt är redan igång."

- För oss var det här helt klart det roligaste priset att vinna av de två vi var nominerade till. Dels handlar det om ett konkret arbete som faktiskt går att mäta dels är det roligt att filosofin bakom våra verksamheter uppmärksammas på det här sättet, säger Joacim Hedlund, operativ chef.

Fakta om Fast Food Awards

Fast Food Awards beskrivs av arrangörerna som branschtävlingen där kreativa och ansvarsfulla initiativ och lönsam utveckling lyfts fram och premieras. Fast Food Awards ger inspiration och lyfter fram hjältarna i branschen. Fast Food Awards vänder sig till hela branschen. Allt från det traditionella till det nyaste; hamburgerställen, salladsbarer, coffee-shops, grab-and-go, service- och livsmedelsbutiker och restauranger. Juryn nominerar tre finalister inom respektive kategori. Därefter publiceras finalisterna på www.foodnet.seoch på www.fastfoodawards.se samt i Fast Food Magazine som ges ut den 27/1. Vinnarna i respektive kategori korades den 30 januari på Kistamässan i Stockholm.