Allt i Stens anläggning i Norsborg.

Flisby förvärvar Allt i Sten

Flisby har ett av marknadens bredaste produktsortiment inom betong- och naturstensprodukter med en stark e-handel och fem butiker runt om i landet. Idag meddelar Flisby att man har förvärvat familjeföretaget Allt i Sten Sverige AB. Allt i Sten fokuserar på försäljning av marksten, stödmurar och natursten till entreprenörer och privatpersoner. Bolaget har idag två butiker i Stockholmsområdet, en i Norsborg och en i Vallentuna samt även en e-handel. Företaget omsätter ca 50 miljoner kronor och har 15 anställda.

- Allt i sten är precis som Flisby ett familjeföretag och tillsammans ser vi en stor möjlighet att vidareutveckla vårt utbud och service av stenprodukter till både våra entreprenörer och våra privatpersoner i Stockholmsregionen, säger Magnus Andersson VD Flisby. Det är dessutom extra roligt att Jörgen fortsätter tillsammans med oss i rollen som vice VD.

- Vi ser framemot att fortsätta bygga nära och långvariga relationer med våra kunder tillsammans med Flisbys starka varumärke. Vi har samma tänk och personkemi och det är roligt med nya idéer och drivkrafter, säger Jörgen Rönnberg fd VD Allt i Sten och numera vice VD för Flisby

Både Flisby och Allt i Sten ser potentialen att vidareutveckla verksamheterna och dess produkter tillsammans.

Ämnen

1966 lade vi grundstenen till vår kunskap inom sten i trädgården. Sedan dess har vi möblerat trädgårdens golv med kvalitet och kunnande och idag har vi marknadens största sortiment av marksten, dekorsten och murar för både konsumenter och anläggare. Idag har vi flyttat vår stenkunskap inomhus och har skapat ett spännande naturstenssortiment för golv, kök och badrum. Flisby har stenbutiker i Malmö, Göteborg, Jönköping, Halmstad samt småländska Flisby där huvudkontoret är beläget.

Välkommen till Flisby!

1966 lade vi grundstenen till vår kunskap inom sten i trädgården. Sedan dess har vi möblerat trädgårdens golv med kvalitet och kunnande och idag har vi marknadens största sortiment av marksten, dekorsten och murar för både konsumenter och anläggare. Idag har vi flyttat vår stenkunskap inomhus och har skapat ett spännande naturstenssortiment för golv, kök och badrum. Flisby har en e-handel, showrooms och butiker i Stockholm, Malmö, Göteborg, Jönköping, Halmstad samt Flisby.

Flisby
Syredavägen 14