Flisby lanserar digital produktväljare och mängdberäknare för trädgårdsmurar

Flisby lanserar digital produktväljare och mängdberäknare för trädgårdsmurar

Det nya digitala verktyget är utformat för att underlätta för kunder att välja rätt produkt till sin trädgårdsmur, samt att enkelt få beräknat mängden material till projektet. Med användarvänlighet i fokus och med inspirerande bilder och hjälpsamma instruktioner, guidar murväljaren kunder genom planeringsprocessen av sitt murprojekt och erbjuder en lösning som gör det enkelt att beställa sin trädgårdsmur.

Sedan tidigare erbjuder Flisby en uppsättning mängdberäknare på hemsidan för produkter såsom plattor och fog. Genom att nu addera murväljaren till dessa digitala verktyg, tar Flisby ytterligare ett kliv framåt i sin digitala satsning.

Murväljaren är utvecklad för Flisbys stora sortiment av av både fristående murar och stödmurar. I Flisbys utbud ingår sjutton olika typer av fristående murar och nitton varianter av stödmurar. Bland dem finns allt från prisvärda favoriter som Basicmur och Rustikblock till mer avancerade produkter såsom mursystemen Gränslös och Compac. Gränslös går inte bara att bygga med räta hörn och raka mursektioner utan även med varianter av rundade hörn. Alla dessa olika variationer kan hanteras av murväljaren och kommer att underlätta köpprocessen avsevärt för många kunder.

Murväljaren utgår från fyra steg:

1. I det första steget anges vilken typ av mur som ska byggas; fristående mur eller stödmur.

2. I steg två anger kunden vilken produkt de vill använda från Flisbys stora sortiment av murstenar.

3. I det tredje steget anges de mått muren ska ha och vilka olika sektioner som skall byggas.

4. I sista steget presenteras en sammanställning med de rekommenderade produkterna och dess mängd tillsammans med pris och arbetsanvisningar. Härifrån kan produkterna sedan läggas direkt i varukorgen.

- ”Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder ett digitalt verktyg som förenklar planering och byggnation av trädgårdsmurar. Vi drivs av att göra det enkelt för våra kunder att välja rätt sten, i rätt mängd. Vår digitala Murväljare är ett bra exempel på detta.” säger Viktoria Lindh, VD på Flisby.

Upptäck Flisbys murväljare och börja planera ditt trädgårdsprojekt idag på www.flisby.se/murvaljaren.