InterFlix: Maxa vinterledigheten och besök fem städer i Europa för en tusenlapp

Om man vill maxa årets långa vinterledighet utan att det känns allt för mycket i plånboken kan det vara en idé attupptäcka Europa. En InterFlixbiljett gör det möjligt att skräddarsy vinterresan och besöka 5 valfria städer för en tusenlapp. Med lite smart planering går det att spara pengar på boende genom att åka med nattbuss.

Julen 2019 är en drömjul för alla som vill maximera sin ledighet - om man tar ledigt i fem dagar får man hela 17 dagars sammanhängande ledighet! För att utnyttja tiden till fullo utan att det känns allt för mycket i plånboken finns det InterFlix - en populär ”bussluffarbiljett” riktad till alla som drömmer om ett prisvärt sätt att resa och upptäcka nya städer. Biljetten kostar 99€ och passagerarna får en unik reseupplevelse där de själva skräddarsyr turen med vilka 5 städer i Europa de vill besöka. Utbudet är brett och omfattar över 2500 destinationer i de 30 länder som idag trafikeras av FlixBus gröna bussar.

”Vi var inspirerade av tåget och ville erbjuda våra resenärer ett prisvänligt och enkelt sätt att ta sig runt i Europa. Det är ett perfekt resetillfälle under årets långa vinterledighet! En av FlixBus stora fördelar är att vi har många bra förbindelser även till mindre städer vilket skapar en autentisk känsla och ett utbud bortom de vanliga turisterbjudandena.” – säger Jelena Jovanovic presschef för FlixBus Sverige.

En biljett, 5 resor: Så använder du InterFlix

När kunden köper en InterFlixbiljett får man 5 voucherkoder via e-mail. Samtliga fem resor måste göras inom tre månader från inköpsdagen och gäller för alla direktförbindelser på hela FlixBus internationella linjenät. Med biljetten går det också att kombinera resor med FlixTrain inom Tyskland.

InterFlixbiljetten är personlig och kan inte överlåtas. Ombokningar av destinationer och avgångstider är möjliga och resenären får ta med sig ett handbagage och en större väska gratis. Mer information om bokning och resevillkor finns på https://interflix.flixbus.com/ och biljett för varje resa bokar man med voucherkoder, precis som vanligt, via Flixbus hemsida www.flixbus.se och FlixBus-appen.

Inspiration: Besök 5 städer från Stockholm

InterFlix erbjuder många olika resekombinationer efter ens egna preferenser och önskemål. Här kommer ett ruttförslag för stockholmare som vill besöka trendiga storstäder men samtidigt spara in pengar på enstaka hotellnätter. Självklart går det bra att ordna en liknande eller helt annorlunda upplägg från andra städer i Sverige - du väljer själv!

Börja resan med en nattbuss: hoppa på bussen på centralstationen kl. 21, somna i Sverige och vakna i Köpenhamn. Resan tar ungefär 9,5 timmar och ger gott om tid att vila ut på bussen! Avnjut smörrebröd till frukost! På kvällen rekommenderar vi Chateau Motel – 4 våningar med 4 olika musikgenrer och allt från stimmiga dansgolv till lugna lounge att ta en drink i!

Spara en hotellnatt och ta nattbussen till ditt nästa nästa stop -Berlin! Graffitiprydda husfasader, hippa små kaféer, gratiskonserter och pulserande nattklubbar – samtidigt som det fortfarande går att hitta boende och äta för en väldigt rimlig peng. Nattresan från Köpenhamn till Berlin tar cirka 8 timmar. Kanske testa att komma in på Berghain? 😉

Nästa destination är Prag som ligger bara 4,5 timmar bort! Prag är staden där öst och väst möts och skapar en färgrik kulturmix som få städer kan matcha - hög mysfaktor, vacker arkitektur, bra prisnivåer, god mat och stark pubkultur med många olika goda ölsorter.

Efter Prag, varför inte ta nattbussen direkt till Hamburg – En stad som är så mycket mer än bara Reeperbahn och nattklubbar! Hamburg är en gastronomisk fullträff med trendiga restauranger och snygga barer. I hamnen växer dessutom Europas största byggnadsprojekt i modern tid, den nya stadsdelen Hafencity.

Klar med Hamburg och redo för en av Europas hippaste städer? Hoppa på bussen och besök kanalerna i Amsterdam – resan tar bara cirka 6 timmar! Här hittar du här många intressanta muséer, konstutställningar, trendiga designbutiker och unika restauranger och barer. Strosa runt i timmar utan att bli uttråkad, men om det blir för kallt finns det gott om mysiga caféer att smita in och värma sig på.

Med fyra städer i ryggsäcken börjar det bli dags att röra sig hemåt! Från Amsterdam går det en nattbuss direkt till Köpenhamn. Resan tar ungefär 12,13 timmar och ger gott om tid att vila ut på bussen! Om du blir uttråkad har vi gratis underhållning ombord med ett brett utbud av filmer, TV-serier mm. När du är framme igen i Köpenhamn njut av röda pølser eller stjerneskud och känn efter själv när du vill ta dig hem över bron.

InterFlix är ett erbjudande till resenärer i alla åldrar och passar allas budget– du väljer helt själv hur du vill lägga upp resan och med vem. 2020 står precis runt hörnet – dags att börja planera din InterFlix!

Relaterat innehåll