Örebro får nya resmöjligheter till andra städer

Örebro får nya resmöjligheter till andra städer

++ 26:e april: Sommarexpansion och tripplade avgångar från Örebro
++ Fler avgångar till Stockholm via Västerås
++ Fler avgångar till Oslo via Karlskoga, Kristinehamn, Karlstad , Grums, Knöstad, Årjäng och Töcksfors
++ Biljettpriser från 29 kronor
++ Europas största mobilitetsföretag med 1700 destinationer, 250.000 nätverksanslutningar och närvaro i 27 länder

Stockholm, 26:e april 2018 - Idag börjar FlixBus köra efter sitt sommarschema som erbjuder svenskarna utökade resmöjligheter. Den nya tidtabellen är företagets sätt att bemöta den växande efterfrågan för långdistansresor i Sverige. En av städerna som får en stor ökning i avgångar är Örebro. För att göra sitt reseerbjudande ännu mer attraktivt för Örebroare tripplar FlixBus antalet avgångar per vecka.

Dynamisk prissättning – Bästa priser till dem som bokar tidigt

FlixBus attraktiva priser bygger på dynamisk prissättning och effektiv resursplanering, vilka är affärsmodellens hörnsten. Företaget utvärderar löpande reseefterfrågan vilket gör det möjligt att undvika att köra med tomma bussar samt att lägga till extra kapacitet vid högre tryck.

”Vi kan erbjuda bra priser när vi undviker att köra med halvtomma bussar. Desto tidigare vi känner till antalet passagerare, desto längre tid har vi på oss att planera resor. Därför väljer vi att belöna resenärer som bokar i god tid med de lägsta priserna”, förklarar Jelena Jovanovic, pressansvarig för FlixBus Norden. Nedan följer några exempel på relationer från Örebro.

Örebro <> Västerås (från 29 SEK)
(upp till 6 dagliga avgångar)
Örebro <> Stockholm (från 49 SEK) (upp till 6 dagliga avgångar)
Örebro <> Karlstad (från 49 SEK) (upp till 6 dagliga avgångar)