Bussbiljetter kvar till Bokmässan i Göteborg

Swebus Express har platser kvar för den som i slutet av veckan vill åka enkelt och billigt till årets stora bokhändelse. På Svenska Mässan i Göteborg förbereds just nu Bok- och Biblioteksmässan, som den 25-28 september samlar litteraturintresserade från Sveriges alla hörn.

Bokmässan bjuder på 788 författare, intellektuella, politiker och konstnärer, men även på kronprinsessan Viktoria, som på inledningsdagen kommer att dela ut Bror Hults pris till Norrtullskolan i Eksjö för deras framgångsrika arbete med dyslexifrågan. Mässans huvudtema är Lettland, vars litteratursituation avhandlas på 27 av de totalt 442 seminarierna. För den debattintresserade finns årets nyhet Debattscenen som på fredagen samlar politiker, journalister, författare, sakkunniga och allmänt intresserade för diskussion om aktuella frågor.

- Förra året hade Bok- och Biblioteksmässan mer än 100 000 besökare från hela Sverige, konstaterar Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express. Vi på Swebus Express kan erbjuda ett flexibelt resande för våra resenärer från Mora och söderut.

Swebus Express trafikerar många orter i södra och mellersta Sverige. Den som exempelvis vill ta sig från Stockholm till Göteborg kan under Bokmässan välja på upp till tio dagliga turer för 200-400 kronor. Kortare resor från exempelvis Uddevalla, Borås eller Halmstad kostar mellan 50-120 kronor och avgår flera gånger per dag. Vid behov sätter Swebus Express även in extra bussar så att alla säkert kommer med.

För närmare information kontakta:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig, Swebus Express ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701- 87 11 33
Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB
Swebus Express AB är marknadsledande på långväga busstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Företaget har hållplatser på cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Swebus Express är ett privat företag som omsätter omkring 350 MSEK och ingår i Concordia Bus, Nordens ledande bussföretag. Läs mer på www.swebusexpress.se.