Kajsa Ekelund PR-Chef

FlixBus rekryterar Kajsa Ekelund som PR-chef för Norden

Som tidigare PR-expert på Clarion Hotel kliver Kajsa Ekelund in som nordisk PR-chef på FlixBus. Tidigare i karriären har hon jobbat som seniorkonsult på Prat PR och kommunikationschef på Media Markt.

– Kajsa ersätter Jelena Jovanovic som har gått vidare till Clas Ohlson. Vi är glada att ha Kajsa ombord då hon har en gedigen bakgrund inom kommunikationsbranschen och kommer att bli en värdefull tillgång för företaget, säger Peter Ahlgren, VD för FlixBus i Norden.

FlixBus klev in på den svenska marknaden 2017 och blev snabbt en av de ledande aktörerna. Något som påskyndades av förvärvet av Swebus 2018. Sedan dess har bolaget expanderat ytterligare och har idag busstrafik även i Danmark och Norge. Under 2019 blev det även klart att bolaget ska börja köra tåg i Sverige under namnet FlixTrain.

– Min nya roll känns både utvecklande och spännande. Att vi nästa år dessutom kommer att lansera tåg i Sverige är lite av en kommunikations dröm. Att få vara med från start och lansera en helt ny produkt kommer bli både utmanande och fantastiskt roligt. FlixBus är ett spännande bolag under tillväxt som jag är oerhört glad att få bli en del utav, säger Kajsa Ekelund, PR-chef för FlixBus i Norden.