FlixTrain har släppt årets biljetter inför jul och nyår

FlixTrain har släppt årets biljetter inför jul och nyår

Resenärerna var snabba med att boka när FlixTrain släppte sina jul och nyårsbiljetter mellan Göteborg och Stockholm förra veckan. Biljetterna släpptes på en preliminär tidtabell där mindre justeringar kan komma att ske.

– Biljettbokningen inför jul och nyår är i full gång. Redan förra veckan, när vi släppte årets julbiljetter, började våra resenärer att boka. Vi tror att våra kunder uppskattar att de kan planera sin julresa i god tid, meddelar Kajsa Ekelund kommunikationschef på FlixTrain.

Det kan bli några smärre ändringar i julschemat nu när Trafikverket är klara med sin planering men det kommer inte att påverka resenärerna i någon större utsträckning. Blir det ändringar så kontaktas berörda resenärer i god tid innan avgång meddelar FlixTrain.

Den nya tidtabellen sträcker sig från den 11 december till den 15 januari 2023. Under jul och nyårshelgen kommer det som mest gå sex avgångar dagligen med upp till 36 avgångar per vecka och 532 platser per tåg.

– Jul och nyårshelgen är årets största reseperiod. Vi har därför satt in extra avgångar veckan innan och under jul och nyår. Vill man resa prisvärt i jul så uppmuntrar vi våra resenärer att boka sina biljetter i tid då vi förra året hade flera slutsålda avgångar. Vi behåller även våra låga priser med tågbiljetter från 129 kr, avslutar Kajsa Ekelund.

Även FlixBus julresor finns ute till försäljning.

FlixMobility är ett globalt företag som fokuserar på smarta mobilitetslösningar. Bolaget erbjuder bekväma, prisvärda och miljövänliga resor under varumärkena FlixBus, FlixTrain och FlixBus Charter. Tack vare den smarta affärsmodellen, nätverksplaneringen och digitala plattformen har FlixMobility lyckats etablera sig som Europas största aktör inom busstrafik för långdistansresor. Sedan 2013 har FlixBus växt inom mobilitetsbranschen och därmed skapat tusentals arbetstillfällen. FlixBus fortsätter kontinuerligt att utforska mobilitetsmarknaden och 2018 lanserades FlixTrain i Tyskland samtidigt som man inledde pilotprojekt med världens första eldrivna långdistansbussar i Frankrike. Samma år startade FlixBus busstrafik i USA med mål att kunna erbjuda ett nytt attraktivt resealternativ på den amerikanska marknaden. 2021 lanserades FlixTrain i Sverige och 2022 köpte bolaget bussbolaget Greyhound i USA.