Ny tidtabell för Swebus med skidresor och fler avgångar Linköping-Örebro

Ny tidtabell för Swebus med skidresor och fler avgångar Linköping-Örebro

Den 7 januari släpps Swebus nya tidtabell. Den bjuder på fler avgångar mellan Linköping och Örebro och fler bussar som stannar i norska Sarpsborg. Dessutom har årets skidresor kommit igång för fullt.

Swebus vinter- och vårtidtabell gäller mellan den 7 januari och den 14 juni med undantag för påsken, då särskilda påskresor kommer att presenteras. De största nyheterna är förbättrad trafik till norska Sarpsborg och fler avgångar Linköping-Örebro. Avgångarna Linköping-Örebro innebär att man alla dagar i veckan kommer att kunna ta sig till Karlstad eller Oslo, vilket är fyra dagar mer än tidigare.

För norska Sarpsborg medför förbättringen att det blir 28 turer extra i veckan som stannar där på väg mellan Köpenhamn och Oslo, via bland annat Malmö, Helsingborg, Falkenberg, Varberg, Göteborg och Uddevalla.

Nu har också Swebus skidresor till Kungsberget och Sälen kommit igång för säsongen.

- Vi ser att många har åkt med våra skidresor redan under jullovet i år, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Det kan bero både på vädret och att många kunnat pussla med dagarna för att få mycket ledigt i helgerna.

Resorna till Kungsberget går lördagar och söndagar ända fram till 12 april. Resorna går från Cityterminalen i stockholm via Uppsala och i priset ingår liftkort för en dag. Pris 469 kronor för vuxna. Upp till två barn reser för endast 29 kronor var medan ungdomar upp till 25 år betalar 389 kronor.

Resorna till Sälen går torsdagar och söndagar från Stockholm och Enköping till Sälen med hemresa på söndagar.

Den nya tidtabellen innebär även andra mindre förändringar i avgångstider och turer som kan ses på www.swebus.se.