Subventionerade resor från Helsingborg till Roskilde Festival med Swebus Express

Roskilde Festival i samarbete med Swebus Express subventionerar nu resor från Sverige. Festivalbiljetterna blir med dagens svaga svenska kronkurs dyra för svenska besökare och därför rabatteras nu resorna från flera orter - från Helsingborg subventioneras resorna med mellan 80 och 100 procent. Dessutom anordnar Swebus Express en tävling där man kan vinna 100 gratis inträdesbiljetter och resor.

Roskilde Festival fortsätter sitt samarbete med Swebus Express som för sjätte året i rad anordnar resor från flera orter i Sverige hela vägen fram till Roskildes festivalområde. I år har festivalarrangörerna insett att inträdesbiljetterna blir kostsamma i svenska kronor och för att inte tappa besökare från Sverige har man valt att subventionera resorna med Swebus Express när man samtidigt köper sin festivalbiljett.

- På Swebus Express är vi stolta över att vara svensk huvudleverantör av resor till Roskilde Festival, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig på Swebus Express.

Flera tusen glada svenskar besöker årligen festivalen och vi vill gärna vara med och se till så att det blir så även i år då många kanske har svårt att ha råd med detta nöje.

Bussresorna från Helsingborg till festivalen subventioneras med 80 till 100 procent.

Swebus Express anordnar dessutom tävlingen "Festivalresan" där 100 lyckliga festivalbesökare vinner en betald resa och inträdesbiljett till festivalen. Tävlingen pågår fram till den 22 maj.

Rabatter per ort:

• Stockholm 50-70%
  • Norrköping 50-70%
  • Linköping 50-70%
  • Jönköping 70-90%
  • Helsingborg 80-100%
  • Uddevalla 40-60%
  • Göteborg 30-50%
  • Halmstad 70-90%

De kombinerade festival - och bussbiljetterna säljs enbart per telefon 0771 - 218 218 och erbjuds i ett begränsat antal. Tidtabell och priser finns här: http://www.swebusexpress.se/Resmal/Festivaler/Roskilde/ Ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701-87 11 33 alt. 0701-87 12 00

För mer information, kontakta:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig Swebus Express
Ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701-87 11 33 alt. 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB
Swebus Express AB är marknadsledande på långväga busstrafik i Sverige och över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Företaget har hållplatser på cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Swebus Express är ett privat företag som omsätter omkring 350 MSEK och ingår i Concordia Bus, Nordens ledande bussföretag. Läs mer på www.swebusexpress.se.