Swebus: En månad kvar till jul - dags att boka julresan

Swebus: En månad kvar till jul - dags att boka julresan

På söndag är det en månad kvar till julafton och bokningarna av julresor har redan tagit fart hos Swebus. Främst är det resor på sträckan Göteborg - Stockholm som bokas, men även mellan Stockholm och Oslo samt längs med Västkusten. Det finns biljetter kvar, men de som vill få tag på de billigaste biljetterna bör boka sin resa så snart som möjligt.

Julen är årets mest intensiva reseperiod och Swebus har satt in över 100 extra avgångar på de största resdagarna.

- I år märker vi att resenärerna verkar ta extra ledigt, resandet drar igång redan veckan innan jul vilket är tidigt jämfört med tidigare år, säger Christel Grip, presschef på Swebus.
Precis som tidigare år ser vi även att många redan har bokat sin resa, men vi vill ändå uppmana folk att boka i god tid. Dels har man då möjligheten att få tag på de billigaste biljetterna, och dels kan man vara säker på att komma med en specifik avgång.

Swebus bokningsstatistik visar att julresandet i år kommer att starta torsdagen den 19 december och hålla i sig ända fram till och med den 23 december. De största hemresedagarna kommer att vara den 26 och 27 december.

Relaterat innehåll