Swebus Express ökar mest i kundnöjdhet

Swebus Express är det reseföretag vars kundnöjdhet har ökat mest under 2008. Nöjdheten bland resenärer i allmänhet och busstrafikanter i synnerhet är på uppgång, visar intervjuer gjorda på uppdrag av Svenskt kvalitetsindex. Allra störst är ökningen bland Swebus Express-resenärerna, vars nöjdhet stiger från 66,1 till 70,2 på en 0-100-skala.

- Det finns många orsaker till att våra kunder kan vara extra nöjda i år, främst beror det på en fantastisk insats från alla våra Swebus Express-medarbetare, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express.

- Dessutom arbetar vi löpande med kvalitet, exempelvis har vi uppnått en punktlighet på över 99 procent och inga inställda turer alls under året. Vi har även en tjänsteutveckling som i år bland annat har inneburit att vi erbjuder gratis internet på alla våra bussar. Dessutom har vi satsat extra mycket på vidareutbildning av vår personal under 2008, säger Ingvar Ryggesjö.

Swebus Express-kundernas nöjdhet har enligt SKI:s mätning ökat från fjolårets 66,1 till 70,2.

- Vi har fått många nya resenärer under 2008, säkert med anledning av höjda bränslepriser och lågkonjunkturen som gör att fler vill åka billigt, säger Ingvar Ryggesjö. Det är möjligt att de som har åkt Swebus Express för första gången har haft fördomar mot bussen som färdmedel. Men när vi har överträffat deras förväntningar slår detta troligtvis också igenom i mätningar som den som Svensk kvalitetsindex har gjort.

För närmare information kontakta:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig, Swebus Express
ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701- 87 11 33
Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB
Swebus Express AB är marknadsledande på expressbusstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Företaget har hållplatser på cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Swebus Express är ett privat företag som omsätter omkring 350 MSEK och ingår i Concordia Bus, Nordens ledande bussföretag. Läs mer på
www.swebusexpress.se.