Swebus lanserar ny busslinje till Kolmården

Lagom till att sommarresandet drar igång lanserar Swebus en ny busslinje till Kolmårdens Djurpark. Med 42 avgångar per vecka, 35 minuters restid från Norrköping och anknytningsbussar från hela landet, gör Swebus det enkelt för djurparksbesökarna att lämna bilen hemma.

Varje år lockar Kolmårdens Djurpark över en halv miljon besökare och behovet av smidiga resor dit är stort.

- Swebus satsning på bussar hit med täta avgångar är mycket välkommen, säger Mattias Zingmark, marknadschef för Kolmårdens Djurpark Alla som driver nöjesparker eller annan typ av besöksnäring vet hur viktigt det är med bra kommunikationer för att kunna ge besökarna bra service. Vi hoppas locka ännu fler långväga besökare tack vare att Swebus trafikerar stora delar av Sverige.

Busslinjen startar på måndag den 17 juni och erbjuder resenärerna tre dagliga avgångar både dit och hem från djurparken under hela sommaren. Busslinjen anknyter till Swebus andra linjer från Göteborg, Stockholm och Kalmar, vilket ger möjlighet att resa till Kolmården från dessa städer samt alla orter där bussarna stannar på vägen.

- Kolmården är ett av de resmål vi får flest förfrågningar om, och då främst från barnfamiljer, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. Bussen tar djurparksbesökarna hela vägen fram till portarna till djurparken, och avgångarna är anpassade så att man kan göra dagsturer från exempelvis Stockholm eller Jönköping. Ombord på bussen kan man vila upp sig både innan och efter djurparksbesöket.

Under sommaren erbjuder Swebus att barnen reser med för nio kronor. För priser på Kolmården-resorna, sök på www.swebus.se.

Resorna till Kolmårdens Djurpark är en del av ett samarbete mellan Swebus och nöjesparkskoncernen Parks and Resorts, där även Swebus resor till Skara sommarland ingår.

Tidtabell för Swebus nya busslinje till Kolmården

Norrköping busstation - Kolmårdens Djurpark
12.10 - 12.45
15.25 - 16.00
18.10 - 18.45

Kolmårdens Djurpark - Norrköpings busstation
10.40 - 11.15
13.05 - 13.40
17.20 - 17.55

Alla turer anknyter till Swebus övriga linjenät från över 150 orter i Norrköping och avgår dagligen under perioden 17 juni - 18 augusti 2013.

Mattias Zingmark,marknadschef Kolmårdens Djurpark: 010-708 75 39,  mattias.zingmark@kolmarden.com.

Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus,
tel: 070-187 11 33, e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se
Swebus pressjour: 0701-87 12 00

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks & Resorts Scandinavia, som är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.

Relaterat innehåll