Swebus lanserar sportlovsbuss till Kungsberget

Swebus lanserar sportlovsbuss till Kungsberget

På torsdagen lanserar Swebus extra sportlovsresor till Kungsberget från Stockholm och Uppsala. Swebus kommer erbjuda dagsturer varje dag, hela sportlovsveckan, vecka 9. I bussbiljetten ingår även liftkort över dagen.

– Vi är glada att åter igen kunna satsa på en så kallad sportlovsbuss och lägga in fler turer till Kungsberget under sportlovet, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

Swebus satsar på att sälja paketresor i år, där bussresa tur- och retur samt liftkort ingår.

– Vi märker att det är populärt att köpa paketresor, då det är ett smidigt sätt att planera äventyret i skidbacken, säger Christel Grip.

Sportlovsbussen lämnar Stockholm på morgonen klockan 7.00 och är framme vid Kungsberget klockan 9.55. På eftermiddagen åker bussen från Kungsberget klockan 16.15 och är i Stockholm klockan 19.10, under hela sportlovsveckan.

För att boka din resa till Kungsberget och ta del av Swebus erbjudande om paketresor, gå in på swebus.se/skidbussen.