Swebus öppnar kundsupport dygnet runt

Nu öppnar Swebus sin bemannade kundsupport dygnet runt för att kunna hjälpa resenärerna med allt från trafikinformation till att spåra kvarglömt bagage. Swebus blir därmed först i branschen att alltid finnas tillgängliga för sina kunder.

I september utökade Swebus öppettiderna i sin bemannade kundsupport till klockan 22.00 på kvällen. Nu väljer företaget att erbjuda sina resenärer personlig service dygnet runt alla dagar i veckan.

- De utökade öppettiderna i kundsupporten under hösten har varit mycket uppskattade av våra resenärer, så nu tar vi steget fullt ut, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus. I och med att vi erbjuder bussturer på nätterna, så finns behovet av att få service per telefon dygnet runt. Det är viktigt att vi är tillgängliga för våra kunder.

Förutom att kundsupporten är öppen per telefon dygnet runt så uppdateras trafikinformationen på Swebus webbplats även nattetid.

- Vi tror att under natten så vill kunderna främst ha personlig kontakt med oss när det händer något under resan, såsom att de har glömt kvar sitt bagage på en nattbuss, säger Ingvar Ryggesjö. Köp av biljetter eller att fråga om specifika resor tror vi att de flesta helst gör under dag- och kvällstid eller använder vår webbplats när de själva vill ha svaren. Alla som behöver personlig service är dock välkomna att ringa oss, nu även mitt i natten.

Telefon för kundsupporten är 0771-218 218. Det går även bra att fylla i sitt telefonnummer på www.swebus.se och bli uppringd. Dagtid är Swebus kundsupport även tillgänglig via Twitter.

Om Swebus

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussföretag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina-koncernen, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.