Swebus sätter in extrabussar inför nyårsfirandet

Swebus sätter in extrabussar inför nyårsfirandet

Årets julresande blev stort. Fler resenärer än på flera år har rest med Swebus under julhelgen. Nyårshelgen brukar inte vara en lika hektisk resehelg som jul men trots det räknar Swebus med att sätta in ett tiotal extrabussar i nyårstrafiken.

Årets julhelg med julafton på en onsdag gjorde att många kunde anpassa ledigheterna för att resa bort. Nyårsresandet väntas bli mer normalt, men om exempelvis tåget störs av vinterväder kan många välja buss som alternativ.

- Jul är alltid årets resehelg men nyårsresandet kan dra iväg om vi får problem med andra reseslag som tåget, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Då kan vi få sätta in extrabussar med kort varsel. Men än så länge ser vår ursprungliga planering ut att passa till efterfrågan.

Under julhelgen har många också passat på att ta Swebus till Kungsberget för skidåkning. Över dubbelt så många har utnyttjat jullovet till skidåkning i år jämfört med förra året. Resorna till Kungsberget började i lördags. Och kommer att gå lördagar och söndagar ända fram till 12 april.

Swebus kör även från Stockholm till Sälen mellan den 21 december och 12 april.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.

- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:

- Pressjour: 0701-87 12 00

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.