Swebus satsar på snabbturer till och från Jönköping i jul

Swebus satsar på snabbturer till och från Jönköping i jul

Idag släpper Swebus årets julresor och i år sätter man in cirka 160 extra avgångar på julens största resdagar. Nytt för i år är att Swebus satsar på snabbturer mellan bland annat Stockholm – Jönköping och Göteborg – Jönköping. Det gör att Jönköpingsborna kan korta sin restid på mellan 10 och 70 minuter.

- Vår jultidtabell är fullproppad med extra avgångar och nu även med snabbturer så våra resenärer kan spara tid, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vill man även spara pengar ska man se till att boka sin resa så tidigt som möjligt, de billigaste biljetterna går åt först.

Tack vare att bussarna inte gör några stopp på vägen så kortas restiderna på snabbturerna till och från Jönköping med mellan 10 och 70 minuter beroende på sträcka. Såhär stor är tidsbesparingen på respektive sträcka:

• Stockholm – Jönköping: upp till 1 timme och 10 minuter snabbare resa
  • Göteborg – Jönköping: upp till 10 minuter snabbare resa

De övriga snabbturerna Swebus erbjuder i jul är:

• Göteborg – Malmö/Köpenhamn: upp till 60 minuter snabbare resa
  • Oslo – Göteborg: upp till 15 minuter snabbare resa
  • Västervik – Stockholm: uop till 25 minuter snabbare resa
  • Karlstad – Stockholm: upp till 45 minuter snabbare resa
  • Oslo – Karlstad: upp till 25 minuter snabbare resa

- Sedan gäller ju även den gamla sanningen att om man vill komma fram i tid til julfirandet så ska man välja expressbussen, säger Christel Grip. Vår punktlighet är hög och vi har inte behövt ställa in en enda tur trots julstormar och snöväder. Så vill du slippa sitta fast på en tågstation eller ute på en åker kvällen innan julafton, ta bussen istället.

Swebus jul- och nyårstidtabell gäller från den 22 december 2014 till och med den 6 januari 2015. I tidtabellen har Swebus satt in cirka 160 extra julavgångar i hela linjenätet på de största resdagarna den 22-23 december, mellan annandagen och nyår samt i trettonhelgen.

Alla julresor finns från och med idag ute på www.swebus.se.