Swebus tar skidresenärer till Kungsberget

Nu släpper Swebus platserna till vinterns populära skidbussar som går från Stockholm och Uppsala till Kungsberget. Tillsammans med Kungsberget satsar Swebus extra på att locka barnfamiljer, något som lyckades bra förra året. Samtliga skidresor finns ute till försäljning från och med nu.

- Förra vintern var Kungsberget en nyhet bland våra skidresmål och blev snabbt den populäraste skidorten bland våra resenärer, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Både övernattande gäster och dagsgäster lockades av hur smidigt det är att ta bussen till skidsemestern. Vi ser även att många utnyttjade möjligheten att åka med barnen. Därför har vi även i år erbjudandet att ta med de yngre barnen för endast 19 kronor, och då ingår ju även liftkort i backen.

I bagageutrymmet på Kungsbergetbussarna finns det gott om utrymme för allas skidor och övrig packning. Skidresorna finns till försäljning via www.swebus.se, på telefon 0771-218 218, via mobiltelefon eller direkt hos Swebus biljettombud såsom Pressbyrån, 7-Eleven och Direkten-butikerna.

Fakta om Swebus skidbussar till Kungsberget säsongen 2012/2013:
- Bussarna går mellan Stockholm, Uppsala och Kungsberget varje fredag, lördag och söndag under perioden 28 december 2012 - 7 april 2013.

- Swebus erbjuder paketresor som inkluderar tur och returresa samt liftkort. Vuxna reser för 438 kronor, barn upp till och med 7 år som reser med vuxna reser för 19 kronor.

- Om man inte vill ha liftkort kostar enkelresor 169 kronor för vuxna, 19 kronor för barn som reser med vuxen. Barn över 15 år, ungdomar och studenter reser för 139 kronor.

- Priserna gäller till och från Uppsala respektive Stockholm.

- Tidtabell 28 december 2012 - 7 april 2013:
Fredagar, lördag och söndag
Stockholm-Uppsala-Kungsberget
kl. 07.00-09.55

Fredag, lördag och söndag
Kungsberget- Uppsala - Stockholm
28 december 2012 - 20 januari 2013: kl. 15.15-18.10
21 januari - 7 april 2013: kl. 16.15-19.10

- Nytt för i år är att Swebus även är prioriterad partner till Kungsberget gällande beställningstrafik för skolor. Företaget kör till Kungsberget, Vallåsen och Branäs. Mer information finns på: http://www.swebus.se/Hyra-buss/

Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus,
tel: 070-187 11 33, e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se