Tidigare bussar till Växjö universitet

På måndag den 11 januari börjar Swebus Express nya tidtabell att gälla. Till vinterns nyheter hör en tidigarelagd morgonbuss från Jönköping till Smaland Airport och Växjö universitet. Mer trafik blir det också för västeråsarna och värmlänningarna och de populära Snöresorna fortsätter att köras ända till april.

Swebus Express morgonbuss från Jönköping till Smaland Airport och Växjö universitet kommer från och med den 11 januari att avgå 45 minuter tidigare.

- Vi har förstått att både flygresenärer och studenter har ett behov av att ta sig tidigt till flygplatsen respektive universitetet, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express. Därför justerar vi tidtabellen så att resenärerna får bättre bussförbindelser på vardagsmorgnarna.

Bussen från Jönköping avgår varje vardag klockan 07.05 och når Växjö klockan 09.00. Tidtabellen gäller under perioden 11 januari till och med den 13 juni och samtliga resor finns till försäljning på www.swebusexpress.se, telefon 0771-218 218 och hos Swebus Express återförsäljare.

Fler nyheter i Swebus Express tidtabell från den 11 januari:

Mer trafik till Värmland
Karlstadborna får två nya morgonturer från Mariestad till Karlstad respektive från Karlstad till Jönköping. Dessutom tillkommer Molkom och Knöstad som nya hållplatser inom länet.

Fler bussar till Västerås
Ny direktförbindelse mellan Västerås och Norrköping införs. Samtidigt utökas Flygturen med kvällsavgångar anpassade för affärsresenärer. Bussarna mellan Norrköping och Örebro inkluderar Köping och Västerås på torsdagar, fredagar och söndagar. Direktbussarna till Sälen som infördes innan jul fortsätter även att köra till och från Västerås ända fram till mitten av april 2010.

Snöresorna fortsätter ända till april
Årets Snöresor går mellan Stockholm och Sälens skidstationer på söndagar och torsdagar fram till den 11 april 2010. Västerås och Kläppen är nya hållplatser för säsongen. Fasta priser gäller på biljetterna: 395 kronor mellan Stockholm och Sälen för vuxna, respektive 345 kronor mellan Västerås och Sälen.

För mer information, kontakta gärna:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express
ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701-87 11 33

Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB

Swebus Express AB är störst inom expressbusstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus Express kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus Express med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus Express bussar finns gratis internet. Swebus Express ingår i Nobina AB, Nordens ledande bussföretag. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebusexpress.se.