Trafikrapport från Swebus: Inga förseningar i jultrafiken

Trafikrapport från Swebus: Inga förseningar i jultrafiken

Swebus trafikledning meddelar att jultrafiken kör enligt tidtabellen och att prognosen för dagen är att det ska fortsätta att flyta på bra. Flest reser från Stockholm mot Kalmar, Jönköping och Karlstad. I och med att det är fler än vanligt som reser uppmanas resenärer att vara ute i god tid.

- Det är goda väderförhållanden för att trafiken ska flyta på bra hela dagen, säger Jessica Bäcker, presskontakt Swebus. Det kan bli trångt att ta sig ut från Stockholm i eftermiddag och under morgondagen, men det brukar inte innebära stora problem. Vi tror att det blir en bra men intensiv trafikdag i hela vårt linjenät.

Alla julresenärer uppmanas att vara ute i god tid till bussen samt att märka sitt bagage med namn och kontaktuppgifter. Skrymmande bagage ska även emballeras ordentligt.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.

- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:

- Pressjour: 0701-87 12 00

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Jessica Bäcker, presskontakt Swebus, 070-187 11 51, jessica.backer@swebus.se.

Pressjour: 0701-87 12 00