Trafikrapport från Swebus: Största resdagen är här - inga störningar i jultrafiken

Idag är det julens största resdag då tusentals resenärer ger sig iväg till sitt julfirande. Swebus trafikledning meddelar att att bussarna går enligt tidtabell och att väderförhållandena på vägarna Swebus kör på är bra.

- Vi har förberett oss länge inför idag, därför är det extra skönt att allt flyter på som det ska, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vår trafikledning har också gjort ett fantastiskt jobb med att hitta extrabussar för att skapa så många platser som möjligt. Nu ser vi fram emot en härlig, intensiv resdag.

I och med att det är många som reser idag så uppmanar Swebus alla resenärer att vara ute i god tid. För att undvika att bagage blandas ihop så rekommenderar Swebus sina resenärer att märka sina väskor ordentligt.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.

- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:

- Pressjour: 0701-87 12 00

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.