Uppdaterad: Bussresor kvar för drabbade flygresenärer

Flygbolaget Sterlings konkurs har lämnat höstlovsfirande resenärer strandsatta. Men fortfarande finns det resor att boka hos Swebus Express. Om det behövs kan även extrabussar komma att sättas in.

Resenärer som köpt biljetter med det danska flygbolaget Sterling lämnas strandsatta när flygbolaget på onsdagsmorgonen meddelade att det tänker lämna in en konkursansökan. Swebus Express undersöker nu möjligheten att sätta in extrabussar på de värst utsatta sträckorna.

- Eftersom det är höstlov på vissa platser i landet just nu åker extra många. Men vi vet att vi har biljetter kvar på sträckorna Stockholm-Malmö/Köpenhamn och Köpenhamn-Oslo, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig på Swebus Express. Vi övervakar också bokningsläget för att vara beredda att sätta in extrabussar vid behov.

Under förmiddagen har Swebus Express också fått förfrågningar om resor mellan Stockholm och Göteborg.

- Många har hört av sig till oss angående sträckan Stockholm - Göteborg, där Sterlings biljetter förstås inte heller gäller längre, säger Ingvar Ryggesjö. Vi har platser kvar på Swebus Express och sätter in extrabussar även där om vi ser att behovet finns.

Resenärer som vill boka biljett eller få ytterligare upplysningar om Swebus Express turer kan gå in på www.swebusexpress.se eller ringa 0771-218 218.

För närmare information kontakta:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig, Swebus Express
ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701- 87 11 33
Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB
Swebus Express AB är marknadsledande på långväga busstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Företaget har hållplatser på cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Swebus Express är ett privat företag som omsätter omkring 350 MSEK och ingår i Concordia Bus, Nordens ledande bussföretag. Läs mer på www.swebusexpress.se.