Vi är ett familjeföretag - far och son - Jonathan Florin och Per Florin

Varför startade vi Florin Partners?

Vår vision med Florin Partners är att erbjuda våra uppdragsgivare en fastighetsmäklartjänst som vi tycker har saknats på marknaden. Vi vill hitta nya och bättre vägar att marknadsföra våra uppdrag på. Att få in rörligt material i form av filmer och prestationer ‑ rundvandringar som vi valt att kalla det ‑ är ett sätt; att lägga ner mer tid och engagemang i texterna är ett annat. I texterna vill vi lyfta fram och belysa information och funktioner som inte fastnar på kameralinsen ‑ kanske finns det en historia att berätta? Här finns värden som många gånger går förlorade i traditionella mäklartjänster.

Marknadsföringen i sociala medier är också något vi brinner för att utveckla. Genom våra illustratörer skapar vi en handmålad illustration som huvudbild i alla uppdrag, dels för att vi tycker det ger en fin känsla, dels för att öka intresset för bostaden genom att den på det sättet sticker ut från alla andra bostäder ‑ och på det sättet skapar mer intresse.

Att genom konkreta råd från våra mäklare som har lång erfarenhet av vikten av att lägga ner tid på att förbättra detaljer i bostaden inför en försäljning, och från våra stylister som hjälper till att lyfta fram känslan i bostaden, kan vi med rak rygg lova våra uppdragsgivare att vi skapar de bästa förutsättningarna för att bostaden ska visas upp från sin allra bästa sida. Självklart samarbetar vi bara med de allra bästa fotografer, stylister, stilister och illustratörer som vi känner till. Allt för att skapa den bästa upplevelsen för både säljare och köpare.

Vi vill heller inte ta oss an fler uppdrag än vi klarar av att hantera! Det är viktigt för oss att vi kan ge den service vi utlovar, både till säljare och köpare. Vi kan tyvärr inte ta oss an alla bostadsförmedlingar ‑ vi väljer själva vilka uppdrag vi kan jobba med. Är förutsättningarna för dåliga för att vi ska kunna skapa den känslan vi vill i bostaden, måste vi tacka nej till uppdraget.

Det är med stor glädje vi kan konstatera att vårt engagemang uppskattas av marknaden och att det vi skapar gör skillnad.

Några ord från en av våra grundare

Här berättar en av våra grundare, Per Florin, lite om sin bakgrund och några drivkrafter som ligger bakom startandet av Florin Partners.

Florin Partners Media Group

Vårt in‑house media och marknadsföringsteam!

Florin Partners Media Group är ett systerbolag till Florin Partners som arbetar med mediaproduktion i olika former. Målet med Florin Partners Media Group är att göra mediaprojekt mer tillgängliga, vare sig kunden är en småföretagare eller en marknadschef på ett större företag.

Media Group åtar sig externa mediaprojekt, men agerar även som Florin Partners Fastighetsförmedlings In‑House media och marknadsföringsteam. Detta möjliggör att vi kan producera innehåll till en lägre kostnad än om vi hade tagit in konsulter. När vi förmedlar bostäder använder vi detta innehåll i riktade kampanjer, på bland annat sociala medier, för att nå en bredare målgrupp även utanför Hemnet och mer traditionella marknadsföringskanaler.

Florin Partners Media Group - Studio

Far och son

Efter att ha längtat efter att starta något tillsammans, tog Per och Jonathan över deras far/farfars gamla aktiebolag ‑ som det tidigare har bedrivit advokatverksamhet i ‑ och döpte om det till Florin Partners. Per och Jonathan skapade detta nya varumärke och gick ut med den första försäljningen den 1:a april 2020. Där och då kändes det nästan som ett aprilskämt. Covid‑19 hade gjort sina avtryck även på bostadsmarknaden och framtiden var minst sagt oviss. Efter bara någon månad blåste det dock vind i seglen och vi fick uppleva en av de största prisuppgångarna på fastighetsmarknaden i modern tid.

Vi är stolta över att vara ett familjeföretag där vi kan komplettera varandra med olika erfarenheter och kan vara snabbfotade när vi vill genomföra våra nya idéer.

Teamet

På Florin Partners arbetar vi i team. När du anlitar oss för att förmedla din bostad är det inte bara en enskild mäklare som är engagerad. I våra förmedlingsprocesser kopplar vi in vårt mediateam, stylister, fotografer, illustratörer och ibland även visningsvärdar och/eller copywriters. Varje person i teamet är expert på sitt område och gör det samtidigt möjligt för fastighetsmäklaren att kunna fokusera på kundrelationerna och försäljningsprocessen. Att jobba i team är något som vi på Florin Partners värdesätter högt.

Florin Partners Kontor
Florin Partners kontor - Nedre Torekällgatan 17, Södertälje

Florin Partners Kommersiellt

I april 2020 började Anders Liedholm arbeta hos oss. Han har lång erfarenhet av bostadsförmedling, men även utav förmedling av kommersiella objekt. Med Anders erfarenhet och kontakter valde vi i juni 2020 att starta vårt varumärke ”Florin Partners Kommersiellt”

Florin Partners Kommersiellt förmedlar fastigheter och lokaler. Vi vill uppfattas som en trygg och nytänkande aktör på den kommersiella marknaden med stort fokus på relationer och detaljer. Vi arbetar även med underhandsuppdrag, som inte alltid marknadsförs på vår hemsida.

Anders Liedholm
Anders Liedholm - Fastighetsmäklare och ansvarig Florin Partners Kommersiellt & Nyproduktion