​ Flowbox och Vendre blir partners

Molnföretaget Flowbox, som tillhandahåller en plattform för att samla in och upptäcka användargenererat innehåll från sociala medier, inleder ett samarbete med svenska Vendre, en av de ledande plattformsleverantörerna inom e-handel. Flowbox grundades 2016 och har idag över 400 kunder i Europa samt ett flertal partners inom e-handel och digital marknadsföring. Daniel Sivertsson, Head of Business Development på Flowbox, välkomnar Vendre som ny partner.

– Vendre har en plattform som är användarvänlig och som vi ser attraherar ett intressant segment av snabbväxande e-handlare. Genom samarbetet med Vendre kan vi hjälpa dessa företag till bättre konvertering och ökat engagemang via användargenererat innehåll i sin e-handel, säger Daniel Sivertsson.

Det nya samarbetet mellan Vendre och Flowbox gör det nu möjligt för Vendres kunder att använda sig av Flowbox funktionalitet direkt i plattformen. Genom att implementera ett script samt ett innehållsblock på sajten, kan butiker på Vendres plattform skapa flöden med användargenererade bilder som sedan kan placeras på önskad plats genom Vendres drag och släpp-funktion. Kopplingen mellan Vendre och Flowbox förenklar processen för de av Vendres kunder som vill bädda in användargenererat innehåll i sin butik.

– Vendre var tidigt ute med att integrera flöden från sociala media till butiken, liksom att erbjuda våra kunder möjligheten att sälja sina produkter via Instagram. Det känns fantastiskt roligt att vi nu, genom vårt samarbete med Flowbox, tar nästa steg och möjliggör för våra kunder bygga community på riktigt, säger Clara Lindqvist på Vendre.

Först ut att nyttja det nya samarbetet är klockkedjan Ur & Penn, som räknar med fortsatt tillväxt genom användargenererat innehåll från sociala medier.

För mer information:

Daniel Sivertsson, Head of Business Development, Flowbox daniel@getflowbox.com
Clara Lindqvist, Projektledare, Vendre clara@vendre.se

Om Vendre
Vendre är plattformen för bolag som växer och vill skala upp sin försäljning i Sverige eller internationellt. Vi arbetar för att bli Sveriges bästa e-handelsplattform och har välutvecklad och beprövad funktionalitet och används av marknadsledande bolag inom många olika branscher. Vi riktar primärt in oss mot B2B och egna brands.

• partner
  • vendre
  • företagsnyheter

Flowbox är Europas snabbast växande SaaS-företag inom MarTech. Genom Flowbox plattform kan företag upptäcka och samla in användargenererat innehåll (UGC) kopplat till det egna varumärket från sociala medier som sedan kan användas i marknadsföringssyfte. UGC som till exempel bilder och video skapat av företagets egna kunder ger ökad trovärdighet och engagemang. Det stärker också kundlojaliteten och företagets community i sociala medier. Som e-handlare kan du importera din Google Shopping feed och koppla dina produkter till det innehåll du väljer att publicera.

Innehållet som samlas in i plattformen från de källor du valt kan sedan publiceras i visuella flöden på exempelvis en webbsida eller produktsida men också bäddas in i epostutskick eller visas på skärmar i fysiska butiker. När ett innehåll kopplas till en produkt och användas i en online-shop ökar inte bara kundengagemanget utan också konverteringarna och försäljningen. Du kan även skapa dynamiska flöden där det innehåll som visas skiftar beroende på kontext.

Företag som använder UGC i sin marknadsföring ser ofta en märkbar ökning i konverteringsgrad såväl som click-through rate. Flowbox gör det möjligt att omvandla engagemanget i sociala medier till faktiskt försäljning. I vår kundportfölj har vi några av Europas största mode- och detaljhandelsmärken.

Helena Nordh Isaksson

Presskontakt Head of Marketing & Communications 070 939 09 75