FlyMe ökar kapaciteten Göteborg-Stockholm

För att möta en fortsatt stark passagerartillströmning förstärker FlyMe sin kapacitet under morgnar och kvällar på sträckan Göteborg-Stockholm. Var fjärde flygpassagerare mellan Sveriges största städer väljer i dag att resa med FlyMe. FlyMe har under en tid upplevt en brist på kapacitet under avgångarna på tidiga morgnar från Göteborg till Stockholm. – Den totala passagerarkapaciteten på sträckan har visserligen utökats på sistone men vi på FlyMe upplever inte någon avmattning alls. För att kunna fortsätta att erbjuda bästa service och tillgängliga flygstolar på tider då de flesta vill resa sätter vi därför in ytterligare ett flygplan på sträckan, säger Anders Holst, vd för FlyMe. För att tillfredställa passagerarnas önskemål om ytterligare kapacitet hyr FlyMe in en MD81 från företaget Nordic Regional. Flygplanet har plats för 162 passagerare. Satsningen gör att FlyMe kan addera en ny tidig morgonflygning från Göteborg till Stockholm. Den nya avgångstiden från Göteborg till Stockholm blir klockan 06.50, måndag till fredag. Sedan tidigare har FlyMe en avgång klockan 07.30. Den utökade tidtabellen träder i kraft den 4 april. –Vi flyger när folk vill resa och erbjuder vad de vill ha, alltså rätt pris, överlägsen punktlighet och bra service. Vi ser det nuvarande behovet av att öka kapaciteten mellan Göteborg och Stockholm som ännu ett bevis på att vår affärsmodell är helt rätt, säger FlyMe:s vd Anders Holst.