FlyMe säkerställer fastställd expansionsplan

För säkerställande av FlyMe’s expansionsplan och aktivt deltagande i flygbranschens konsolidering har FlyMe tecknat ett tolv månaders exklusivavtal med Glitnir avseende finansiella transaktioner. Glitnir är ett finanshus med 1 200 personer anställda i Norge, Island, London, Luxemburg och Danmark, med hemmamarknad framförallt i Norge och på Island. Islandsbanki bytte i mars år 2006 namn till Glitnir och har under året förvärvat Norges äldsta privatägda finanshus Norse Securities. FlyMe avser att delta i de kommande aktiva grepp som ska tas inom den europeiska flygbranschen och som för FlyMe kan innebära att större förvärv inom kort kommer genomföras alternativt att större aktiebud ska utvärderas. - Inför kommande finansiella transaktioner inom europeisk flygindustri behöver FlyMe en erfaren finansiell rådgivare som Glitnir, säger FlyMe’s styrelseordförande Björn Olegård. - Det är den norska och engelska delen av Glitnir som under den närmaste tiden aktivt kommer bistå FlyMe, fortsätter Björn Olegård. För mer information, kontakta: Björn Olegård, styrelseordförande, FlyMe bjorn.olegard@flyme.com Mobil: +46 (0) 707 29 01 21 Tel vxl: +46 (0) 31 301 10 00 www.flyme.com FlyMe är Sveriges lågprisflygbolag. Med Landvetter som bas erbjuder FlyMe direktflyg till och från tolv europeiska storstäder och semesterorter. Därtill flyger FlyMe, med Stockholm/Arlanda som bas, till och från Göteborg, Malmö, Östersund och Helsingfors. FlyMe är listat på Stockholmsbörsens Nya Marknaden.