Ordinarie bolagsstämma i Fly Me Europe AB (publ)

Ordinarie bolagsstämma i Fly Me Europe AB hölls den 31 maj 2006 kl. 10.00. Bolagsstämman valde om sittande styrelse samt utökade den med nya styrelseledamoten Matthias Pall Imsland. Ordinarie bolagsstämma i Fly Me Europe AB hölls den 31 maj 2006 i bolagets lokaler på Mölndalsvägen 24 i Göteborg. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens tidigare förslag (se bifogad kallelse). Dessutom beslutades att omvälja sittande styrelse samt utse Matthias Pall Imsland till ny styrelseledamot. - Vi är mycket glada över att Matthias Pall Imsland tillkommit i vår styrelse. Hans kunskaper och erfarenheter från främst resebranschen är till stor nytta för FlyMe, säger Björn Olegård, styrelseordförande, FlyMe. 32-årige Matthias Pall Imsland är styrelseordförande i resebyråerna Ticket och Hekla Travel samt styrelseledamot i bland annat Shell på Island, Sparbanken SPH på Island, University på Island och Dagsbrun. Han har studerat statsvetenskap och civilekonomi i Sverige, USA och på Island. - FlyMe är ett jättespännande flygbolag som omvandlat sig till att bli Sveriges mest uppskattade lågprisflyg, jag ser fram emot att vara med vidareutveckla det, säger Matthias Pall Imsland. Björn Olegård omvaldes till styrelseordförande på konstituerande styrelsemöte efter bolagsstämman. För mer information, kontakta: Björn Olegård, ordförande Fly Me Europe AB bjorn.olegard@flyme.com Mobil: +46 (0)707 29 01 21 Växel: +46 (0)31 301 10 00 www.flyme.com FlyMe är Sveriges lågprisflygbolag. Med Göteborg-Landvetter Airport som bas erbjuder FlyMe direktflyg till och från tolv europeiska storstäder och semesterorter. Därtill flyger FlyMe, med Stockholm-Arlanda Airport som bas, till och från Göteborg och Malmö. FlyMe är listat på Stockholmsbörsens Nya Marknaden.

• Transport