Flygbussarna hyllar medarbetarna i nya höstkampanjen ”Vi har varit med ett tag”

Med sin nya kampanj som startar den 19 oktober i Stockholm, Göteborg och Malmö lyfter Flygbussarna fram de egna medarbetarna genom budskapet ”Vi har varit med ett tag”. Syftet med kampanjen är att med glimten i ögat förmedla att efter 26 år i branschen ”kan vi det här med busstransfer” och att Flygbussarnas medarbetare fortfarande älskar sitt jobb och att leverera den bästa servicen till resenärerna.

Medievalet för kampanjen omfattar tunnelbaneskyltar, stortavlor och digitala kanaler. Bakom kampanjen står Acne Advertising och fotograf Daniel Blom. Mediebyrå för kampanjen är AdOn.

- Genom att använda det universella språket matematik i kampanjen blir det väldigt tydligt att 26 år är en lång tid i branschen och att vi har hunnit samla på oss massor av erfarenhet. Siffrorna i kampanjen är självklart inte exakta, men bra överslagsberäkningar, förklarar Flygbussarnas marknadschef Cecilia Björkman.

I kampanjen låter Flygbussarna sina egna bussförare förmedla budskap som trygg och säker körning, pålitlighet, gott humör, bekvämlighet, avkoppling ombord, enkelhet, personlighet, turtäthet och nära till hållplatser. I kampanjen finns en mix av humor, matematik och fakta för att förmedla att Flygbussarna ”har varit med ett tag”.

- Kampanjen är en hyllning till våra skickliga och engagerade förare och värdar som bidrar till att skapa den bästa möjliga reseupplevelsen för våra kunder. Efter 26 år i branschen vet vi att god service och trevligt bemötande är det som våra kunder uppskattar allra mest, säger Cecilia Björkman, marknadschef på Flygbussarna.

Resandet överlag fortsätter att öka och Flygbussarna har idag 11 linjer till och från 7 av Sveriges största flygplatser. Det senaste tillskottet är Kista-Sundbybergslinjen som går mellan Bromma Airport och Arlanda.

#viharvaritmedetttag #höstkampanj15 #flygbussarna #acneadvertising @flygbussarna @acneadvertising

För mer information om kampanjen:
Cecilia Björkman, marknadschef på Flygbussarna 070 – 320 20 08
www.flygbussarna.se

.

Flygbussarna erbjuder prisvärda och bekväma busstransporter till och från Sveriges sju största flygplatser. Varje år görs mer än fyra miljoner resor med Flygbussarna, varav merparten av resorna är fria från fossilt bränsle. Företaget arbetar aktivt med att reducera sin miljöpåverkan genom grön körning och genom att utöka andelen bussar drivna av biobränsle. Till färjelägena i Nynäshamn, Stadsgården och Värtahamnen sker transporterna med Båtbussarna .