Vy flygbussarna medverkar med en auktion under årets Musikhjälpen.

Vy flygbussarna auktionerar ut annonsyta på flygbuss till förmån för Musikhjälpen

Musikhjälpen är närmast en svensk tradition som årligen engagerar både privatpersoner och företag. Bland de auktioner som nu ligger ute på Tradera finns bland annat annonsytan på en flygbuss.

Till förmån för Musikhjälpen och årets tema, En tryggare barndom på flykt från krig, auktionerar nu Vy flygbussarna ut möjligheten för företag att få annonsera på bakstammen av en flygbuss under en fyra veckors period.

– Annonsytan på en buss innebär mycket god exponering till en bred målgrupp då våra bussar kör i centrala miljöer där många människor passerar. Vi hoppas att företag nu ser möjligheten att ta del av en relevant marknadsföringsyta samtidigt som alla intäkter från auktionen går till Musikhjälpen och deras viktiga arbete. Hållbarhet har alltid varit en viktigt beståndsdel för Vy flygbussarna. För oss handlar hållbarhet även om människor - att våra medarbetare och gäster mår bra men också samhället i stort. Därför känns det helt rätt att medverka i Musikhjälpen säger Anna-Karin Mooren, marknads- & kommunikationsdirektör Vy Buss kommersiella avdelning.

Mer information om auktionen:

- Det högstbjudande företaget får annonsera på bakstammen av en flygbuss i fyra veckor, under våren 2023. Företaget får själv välja ifall annonseringen ska ske i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

- Vy flygbussarna står för kostnad av tryck. Vinnaren står själv för det grafiska underlaget.

Auktionen avslutas på söndag den 18 december kl. 20.00. Läs mer och delta i auktionen på tradera.com