Vy flygbussarnas slogan detta år är "Too gay to drive straight".

​Vy flygbussarna deltar i Prideparaden första gången efter pandemin

Vy flygbussarna är stolta över att delta i årets Prideparad i Stockholm den 5 augusti, vilket blir deras åttonde år som de är med i Skandinaviens största Prideparad. Under temat "Too gay to drive straight" kommer Vy flygbussarna att visa sitt fulla stöd för alla oavsett sexuell läggning eller identitet, och hälsa alla varmt välkomna att resa med dem.

Efter några års frånvaro på grund av pandemin är Vy flygbussarna glada över att vara tillbaka i Prideparaden. De vill använda detta tillfälle för att uppmärksamma vikten av mångfald, inkludering och människors lika värde, något de står för året om.

Under 2020 påbörjade Vy flygbussarna en process som nu har lett till att företaget blivit mångfaldscertifierade. EVOLVE:s mångfaldscertifiering syftar till att ge arbetsplatser och arbetsgivare verktyg och metoder som behövs för ett strategiskt och aktivt arbete med mångfald och mot diskriminering.

Sedan 1989 har Vy flygbussarna varit aktiva inom flygplatstransporter i Sverige och anpassar kontinuerligt sina tjänster för att möta gästernas behov och förbättra resupplevelsen.

"Vi är stolta över att delta i Prideparaden och stärka alla människors rätt att vara stolta över sin identitet och kärlek. Vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande miljö för både våra gäster och vår personal" säger Anna-Karin Mooren, Marknad- och kommunikationsdirektör på Vy Buss AB.

Under dagen kommer åskådarna att få uppleva en festlig atmosfär med en ballong-prydd flygbuss och glada medarbetare. Förväntningarna inför dagen är höga och alla ser fram emot en dag fylld av glädje och naturligtvis en färgglad flygbuss som rullar fram genom paraden.