Vy flygbussarna expanderar med ny linje till Landvetter flygplats

Vy flygbussarna expanderar med ny linje till Landvetter flygplats

Från och med 31 mars kommer Vy flygbussarna börja trafikera en ny sträcka - mellan Landvetter flygplats och Lindholmen, som kommer gå via bland annat Frölunda torg och Mölndal C.

Den nya linjen är framtagen för att öka upptagningsområden i sydvästra Göteborg och inkluderar stopp vid populära destinationer såsom Frölunda torg och Mölndal C. Linjen utgör ett spännande tillskott till Vy flygbussarnas befintliga service och stärker närvaron i Göteborg. Denna expansion är ett led i Vy flygbussarnas engagemang för att erbjuda bekväma och pålitliga transportlösningar för sina resenärer. Den nya linjen kommer att komplettera den befintliga, samt öppna upp för ännu fler möjligheter för resenärer till och från Landvetter flygplats.

Bussarna kommer till en början avgå med 40 minuters mellanrum, men avser öka i frekvensen. Den genomsnittliga restiden från Lindholmen till Landvetter flygplats kommer att vara cirka 50 minuter.

- Vi är väldigt entusiastiska över att lansera vår nya linje och ser potential för ytterligare utveckling i framtiden. Med den nya linjen strävar vi efter att skapa fler möjligheter för våra gäster och göra deras resor till och från Landvetter flygplats prisvärd och ännu smidigare. Vårt fokus på hållbarhet är avgörande, och eftersom våra bussar drivs enbart av fossilfritt bränsle, kan vi fortsätta att erbjuda en miljövänlig transportlösning för våra gäster säger Zakaria Abna-Aissa, Affärsområdesdirektör för Vy Buss kommersiella trafik.

Några höjdpunkter om den nya linjen:

• Startdatum: Den nya linjen kommer att börja trafikeras från och med den 31 mars.

• Hållplatslägen: Resenärer kommer att kunna planera sin avresa och ankomst från följande hållplatslägen: Lindholmen, Sannegårdshamnen, Nordviksgatan, Sörhallstorget, Eriksbergstorget, Frölunda torg, AstraZeneca, Mölndals bro, Landvetter Airport.

• Restid: Bussarna kommer till en början avgå med 40 minuters mellanrum, och den genomsnittliga restiden från Lindholmen till Landvetter flygplats kommer att vara cirka 50 minuter.

• Biljett: Som alltid kommer biljetten att vara giltig i tre månader och kan användas på vald linje i valfri riktning.