6 stycken splitternya flygbussar av modellen Volvo 9700 driftsätts nästa vecka. Foto: Clearwrap

Vy Flygbussarna investerar i sex stycken splitternya bussar

Vy Flygbussarna uppgraderar sin bussflotta med sex stycken splitternya bussar som både är bekvämare och tystare. Även ventilationen är uppgraderad och ger ökad omsättningshastighet på luften med 150 %.

Nästa vecka tas sex nya bussar av modellen Volvo 9700 i drift på linjerna Arlanda flygplats – Stockholm C och Skavsta flygplats – Stockholm C. Det blir en bekvämare, tystare och luftigare upplevelse för alla kunder som får möjlighet att resa med dessa bussar. Mycket beroende på att det är bättre isolering och ett följsammare chassi. Även inredningen i bussarna har fått sig en liten modernare look.

- Att kunna erbjuda våra resenärer hög komfort samtidigt som vi är ett hållbart transportalternativ i framkant har alltid stått i fokus hos oss. Det är otroligt roligt att vi i dessa tider kan driftsätta 6 stycken helt nya bussar. Nu längtar vi bara efter att resandet får komma igång igen så att vi kan välkomna alla ressugna kunder i våra nya och bekvämare bussar, säger Zakaria Abna-Aissa Affärschef på Vy Flygbussarna.

Liksom Vy Flygbussarnas övriga bussar, har ventilationen i de nya bussarna omprogrammerats till att öka omsättningshastigheten på luften med 150 % och mer frisk luft tas in.

- Det är viktigt för oss att kunna erbjuda våra kunder en trygg resa även under en pågående pandemi. Genom att ha omprogrammerat klimatanläggningarna i samtliga bussar så minskar vi risken för luftsmitta, säger Zakaria.

Camilla Tienso, Marknads- och kommunikationschef, Vy kommersiell
camilla.tienso@vy.se

Vy Flygbussarna erbjuder smidiga och bekväma busstransporter till och från Sveriges största flygplatser. Vi fokuserar också på att vara hållbara, med fossilfritt bränsle i tanken samt att både kunder och medarbetare ska känna sig välkomna och behandlas lika. Vy Flygbussarna är en del av Vy-koncernen.