Regnbågen blir kvar när Vy Flygbussarna uppdaterar sin grafiska profil

Vy Flygbussarna presenterar sin nya grafiska profil

Med hög kundnöjdhet, lång erfarenhet inom branschen samt tydlig exponering i de tre största städerna i Sverige har Vy Flygbussarna utvecklat en mycket god varumärkeskännedom genom åren. När bussbolaget nu lanserar sin nya grafiska profil är det en design där den nya koncerngemenskapen möter en välbekant framtoning.

I mars 2020 förvärvades Flygbussarna av det norskägda bolaget Vy. Sedan dess har bolaget gått under benämningen Vy Flygbussarna. Ytterligare åtgärder för en mer koncerngemensam profil har dock fått vänta på grund av pandemin. Men i takt med att reslusten återigen börjat ta fart är det nu dags för Vy Flygbussarna att presentera sin nya grafiska profil.

– När Flygbussarna förvärvades av Vy var tanken att ta det bästa från två bolag och göra något ännu bättre av det. Idag är vi med våra två varumärken, Vy Flygbussarna och Vy Bus4You, den största kommersiella bussaktören i Sverige. Det känns därför både aktuellt och bra att vi nu går över till en mer enhetlig grafisk profil som speglar vår koncerngemenskap och samtidigt behålla Vy Flygbussarnas höga varumärkeskännedom. När resenärerna nu återigen intar flygplatserna kommer de känna igen både bussen som står och väntar samt vår höga kvalité och servicegrad, säger Zakaria Abna-Aissa, affärsområdesdirektör Vy Buss, kommersiella avdelning.

Den karaktäristiska regnbågen blir kvar

I Stockholm, Göteborg och Malmö kan de regnbågsprydda flygbussarna skymtas nästintill dygnet runt. De färgglada bussarna sticker ut och har sedan starten varit ett tydligt signum för bolaget.

– Vi har kört med regnbågen sedan 1989. För oss är det inte bara en symbol, utan vi har alltid haft som mål att det ska genomsyra vårt företag även vad gäller våra värderingar och aktiva handlingar. I december förra året erhöll vi bland annat EVOLVE mångfaldscertifiering. Att behålla regnbågsfärgerna i vår nya grafiska profil har därför varit viktigt för oss. Vi är glada att vi nu kan presentera en ny modern design men som fortsatt kännetecknar Vy Flygbussarna, säger Zakaria Abna-Aissa.