Vy flygbussarna är nu märkt med Bra Miljöval från Naturskyddsföreningen

Vy flygbussarna tar storskaligt steg mot hållbarhet – alla resor är nu märkta med Bra Miljöval

Vy flygbussarna är nu märkt med Bra Miljöval från Naturskyddsföreningen. Detta markerar ett betydande framsteg i Vy flygbussarnas arbete för en grönare och mer hållbar framtid för kollektivtrafiken.

Bra Miljöval är en oberoende miljömärkning av produkter och tjänster, utan vinstintresse. Produkter och tjänster märkta med Bra Miljöval klarar strikta miljökrav som kontrolleras och följs upp. Alla som väljer Bra Miljöval bidrar till en friskare natur, lägre klimatutsläpp och färre miljö- och hälsofarliga ämnen i våra vardagsprodukter.

Sedan starten 1989 har Vy flygbussarna arbetat för att erbjuda så klimatsmarta resor som möjligt. De har övergått till fossilfritt bränsle i alla sina bussar och utbildat alla förare i smart och hållbar körning. Sedan den 19 december 2023 innehar Vy flygbussarna Naturskyddsföreningens certifiering Bra Miljöval. Även Vy bus4you har haft miljömärkningen sedan 2014, vilket innebär att båda kommersiella varumärkena inom Vy Buss nu är innehavare av denna licens.

- Det känns väldigt bra att alla resor med Vy bus4you och Vy flygbussarna är märkta med Bra Miljöval. Hållbarhet är, och har alltid varit en av våra viktigaste frågor och vi jobbar aktivt med att erbjuda resor med låg klimatpåverkan, säger Zakaria Abna-Aissa, affärsområdesdirektör Vy Buss kommersiella trafik.