Flygsökningar ökar till Rumänien och Bulgarien

Flygsökningar ökar till Rumänien och Bulgarien

Från den 30 juni 2020 hävdes avrådan till vissa länder inom EU/EES och från den 27 augusti 2020 hävdes avrådan för ytterligare tre länder.

De tre länder är Bulgarien, Rumänien och Nederländerna. Efter att UD offentliggjorde att avrådan skulle hävas från den 27 augusti ökade sökningarna till Rumänien och Bulgarien på Flygresor.se. Ökningen var 128% jämfört med snittet för perioden 1-25 augusti. Sökningar till Nederländerna ökade med 59%.

Grafen visar sökningar efter resor till Rumänien och Bulgarien under augusti månad och ökningen är tydlig efter UD:s besked.

Här hittar du datat för ökningen av sökningarna till Rumänien och Bulgarien

Här hittar du datat för ökningen av sökningarna till Nederländerna

Här kan du hitta listan på länder där det inte finns någon avrådan från UD att resa till från den 27 aug:

För mer information:
Sofi Cederlöf, Marknadschef Flygresor.se, 076-046 36 99, sofi@flygresor.se