Nu vill svenskarna flyga som 2019

Nu vill svenskarna flyga som 2019

Flygresor.se ser att intresset för att flyga har ökat kraftigt de senaste veckorna. Nu ser vi samma beteende att vilja resa som vi såg inför sommaren 2019.

Jämfört med 2020 har sökningar till sommarresor ökat med över 200 procent de senaste veckorna.

• Fler och fler blir vaccinerade och många populära destinationer öppnar upp igen för turister. Detta tyder på att vi längtar efter att få resa igen, säger Sofi Cederlöf, marknadschef på Flygresor.se

Listan nedan visar de mest sökta länderna under perioden 29 april till 5 maj. Statistiken baseras på flygsökningar från Sverige.

1. Spanien
  2. Turkiet
  3. Libanon
  4. Thailand
  5. USA
  6. Irak
  7. Grekland
  8. Iran
  9. Kroatien
  10. Sverige

Statistiken är från Flygstatistik.se - vår statistikportal för journalister

Kontakta Sofi Cederlöf, Marknadschef Flygresor.se, 076-046 36 99, sofi@flygresor.se för mer information.