Flying Tiger Copenhagen, Sergelgången 14

Flying Tiger Copenhagen öppnar ny butik i Stockholm

Den danska butikskedjan Flying Tiger Copenhagen förbereder sig för att öppna sin första butik i Sverige sedan COVID-19 bröt ut. Torsdagen den 22 oktober öppnar kedjan dörrarna till sin nya butik på Sergelgången 14 i Stockholm.

Hyllorna är fyllda med mängder av roliga varor och byggarna lägger den sista handen i denna helt nya Flying Tiger Copenhagen-butik i Stockholm, redo för invigning den 22 oktober.

”Coronakrisen har drabbat detaljhandeln hårt, men lyckligtvis har vi en lojal och stabil kundbas som har gjort det möjligt för oss att hantera stormen. Vi har haft turen att våra kreativa DIY-produkter, som kan underhålla hela familjer runt bordet medan de är mer hemma, har blivit extra populära under corona-situationen,” säger Lovisa Lindholm, Sverigechef på Flying Tiger Copenhagen.

”Det även ännu mer fantastiskt att vi trots COVID-19 nu är redo att öppna en helt ny butik i Stockholm. Vi ser verkligen fram emot att välkomna våra kunder och har ett par överraskningar i rockärmen för öppningsdagen,” säger Lovisa Lindholm.

Med det nya tillskottet kommer Flying Tiger Copenhagen att ha 54 butiker i Sverige. Där ytterligare två pop up-butiker, i Torp och Kungsmässan, står inför öppning i slutet av oktober.

Flera hundra jobbansökningar
Inför butiksöppningen har Flying Tiger Copenhagen upplevt ett stort intresse för sin platsannons. Mer än 700 har ansökt om att gå med i teamet i den nya butiken. Enligt Lovisa Lindholm beror detta stora intresse inte enbart på de negativa effekterna av coronakrisen på arbetsmarknaden i Sverige:

”Under de senaste åren har Flying Tiger Copenhagen satt sin prägel på den svenska detaljhandelsmarknaden, inte minst för att ha vunnit tre utmärkelser för Årets bästa butikekedja, för vilka svenska kunder röstade våra butiker bäst i kategorierna Varuhus, Heminredning och Leksaker, i konkurrens med bland annat Lekia, Åhléns och IKEA. Detta erkännande, tillsammans med vårt ökade fokus på hållbarhet, kommer att vara tydligt för både kunder och arbetssökande.”

Flying Tiger Copenhagen i Sverige har lanserat en mängd olika initiativ, som bland annat att gå samman med Plastic Change och öka sitt utbud av miljövänliga FSC-märkta produkter.

Flying Tiger Copenhagen har över 950 butiker över hela världen och har även öppnat två online-butiker, i Danmark och Sverige.

Om Flying Tiger Copenhagen

• Grundades 1988 av Lennart Lajboschitz, idag är Martin Jermiin vd
  • Introducerar 300 nya produkter varje månad
  • Har över 6000 anställda världen över
  • Fler än 950 butiker i 29 länder på 3 kontinenter (Europa, Asien, USA)
  • Erbjuder allt från festartiklar, inredning, barnleksaker, prylar och presentideér till prisbelönt design.