Flying Tiger Copenhagen öppnar två nya butiker

Flying Tiger Copenhagen öppnar två nya butiker

Den danska butikskedjan Flying Tiger Copenhagen satsar med två nya butikslägen i Farsta Centrum och i Jönköping.

Flying Tiger Copenhagen, en butikskedja som säljer allt från tekannor till spel för överkomliga priser, planerar en betydande expansion med hundratals nya butiker över hela världen.

Verkställande direktör Martin Jermiin säger att det danska företaget, som redan driver nästan 900 butiker i 26 länder, kommer att lägga till mer än 200 till den siffran efter en tvåårig konsolideringsperiod. Tillväxtplanerna följer en ägarförändring, efter att EQT AB sålt Flying Tiger till Treville och tog in nya pengar.

Bland de nya etableringarna finns butikslägen i Sverige där man redan skrivit avtal och förväntas öppna i slutet av oktober.

Vi har letat efter det optimala läget i Farsta Centrum i ungefär 5 år och nu är vi äntligen snart på plats. Vi ser mycket fram emot detta!”, säger Martin Sörenhag som är nordisk chef för butikskedjan.

Flying Tiger Copenhagen har sedan tidigare butik i Jönköping.