Hjärtstartare på Kungsgatan – Flying Tiger Copenhagen visar samhällsansvar

Hjärtstartare på Kungsgatan – Flying Tiger Copenhagen visar samhällsansvar

Flying Tiger Copenhagen kommer att inviga sin nya hjärtstartare vid sin butik på Kungsgatan i Göteborg, torsdagen den 30 mars kl. 11:00. Hjärtstartaren kommer att placeras utanför butiken i ett övervakat skåp och kommer därför vara tillgänglig för alla dygnet runt.

Hjärtuppropet vill uppmana fler företag, föreningar och organisationer att agera som Flying Tiger Copenhagen.

Flying Tiger Copenhagen har en ambition om att varje butik ska vara en hjärtsäker zon. För att uppnå detta har företaget blivit Hjärtvänlig Partner till Hjärtuppropet, och dessutom som första företaget ut.

Att bli en Hjärtvänlig Partner innebär att Flying Tiger Copenhagen stödjer och sprider budskapet om hjärtsäkerhet, vilket går i linje med deras värdering hjärta. Flying Tiger Copenhagen vill vara en plats där hjärtan både bankar och räddas och de ser detta samarbete som en symbol för deras starka övertygelse om vikten av hjärtsäkerhet.

Vi är stolta över att vara det första företaget som Hjärtvänlig Partner till Hjärtuppropet. Genom att placera hjärtstartare utanför vår butik på Kungsgatan i Göteborg samt utbilda vår personal, kan vi kan rädda liv och sprida medvetenhet om hjärtsäkerhet. En av våra värderingar är just hjärta, därför är detta samarbete en bra match.", säger Flying Tiger Copenhagens Sverigechef Arben Rexhepi.

Samarbetet visar att Flying Tiger Copenhagen verkligen tar hjärtsäkerheten på allvar och vill vara en förebild för andra företag.

Hjärtuppropet närvarar under invigningen med ambassadörerna Lena Apler, Thomas Ravelli, Staffan Lindeborg och initiativtagaren Björn Jadeland.

Flying Tiger Copenhagen närvarar under invigningen med nordenchefen Martin Sörenhag, sverigechefen Arben Rexhepi och marknadschefen Sebastian Karlsson.

Om Flying Tiger Copenhagen:
En inbjudan till ett rikare liv. På Flying Tiger Copenhagen designar vi inte för att göra saker fina. Vi designar för att göra människor glada. Varje månad lanserar vi nya produkter. Saker du har användning för. Saker du drömmer om. Saker du inte visste fanns. Designat med dig och miljön i åtanke. Ett rikare liv kostar inte en förmögenhet. I alla fall inte hos Flying Tiger Copenhagen.

• Flying Tiger Copenhagen grundades i Köpenhamn år 1988
  • Ca. 6 000 anställda globalt, varav ca. 350 anställda i Sverige.
  • Ca. 900 butiker i 30 länder i Europa och Asien.
  • 39 butiker i Sverige