68 år har FM Mattsson varit sponsor för Vasaloppet

Som en del av FM Mattssons friskvårdsarbete är företaget sedan flera år tillbaka stolt sponsor av Vasaloppet och i år även värd för Öppet spår som firar 40 år.

Sedan 1952 har FM Mattsson varit sponsor av Vasaloppet. Vasaloppets vintervecka lockar varje år tiotusentals besökare till Mora med omnejd och har blivit en viktig motor för bygden; både historiskt, ekonomiskt och socialt. I år när Öppet spår arrangeras för 40:e året i rad är det en självklarhet för FM Mattsson att vara värd ute i spåret, för att ge alla deltagare lite extra energi de sista kilometrarna in i mål.

Viktig att främja en hälsosam livsstil
Vasaloppet har blivit en viktig del i företagets friskvårdsarbete för att uppmuntra sina anställda till ett hälsosammare liv. Därför erbjuder FM Mattsson sina anställda en startplats i något eller några av vinterveckans lopp och för några av företagets anställda har vasaloppsdeltagandet bidragit till att träningen blivit en livsstil.

– Det här medför att jag tränar året runt och jag mår väldigt bra av det. Eftersom Vasaloppet förknippas med folkhälsa känns det bra att företaget är med och sponsrar och genom att vi anställda får startplatser uppmuntras vi att hålla igång, berättar Kenneth Lindkvist, konstruktör inom produktionsutveckling.

• Friskvård

Malou Carlsson